کد خبر : 44289
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 آذر 1398- 57: 16

رئیس اداره شیلات آستانه‌اشرفیه:

پرورش ماهیان گرم در ۱۸۲ هکتار از شالیزارهای آستانه‌اشرفیه

پرورش ماهیان گرم در ۱۸۲ هکتار از شالیزارهای آستانه‌اشرفیه

رئیس اداره شیلات شهرستان آستانه‌اشرفیه از پرورش ماهیان گرم در ۱۸۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی زیر کشت رفته خبر داد.

به گزارش گیلانستان حسن قاسم پور امروز در آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه استان گیلان در پرورش ماهی دارای رتبه خوبی در کشور است، اظهار کرد: ما در گیلان به دلیل وجود نوار ساحلی زیاد دارای بهترین شرایط و امکانات به لحاظ تولید و پرورش ماهی است.

وی از تولید ماهیان گرم در شالیزارهای آستانه‌اشرفیه خبر داد و گفت: ماهی‌هایی به‌مانند کپور و آمور برای پرورش نیاز به شرایط خاص دارند به همین دلیل امسال در ۱۸۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی زیر کشت رفته طرح پرورش این ماهیان آغازشده است.

رئیس اداره شیلات شهرستان آستانه‌اشرفیه با اشاره به تاریخ پایان برداشت ماهیان گرم در این شهرستان افزود: چیزی در حدود ۱۸۲ کشاورز در این طرح شرکت و برداشت این‌گونه ماهیان در هفته اول آذر به پایان رسیده است.

قاسم پور با اذعان به اینکه پرورش ماهیان گرم بسیار برای زمین‌های کشاورزی مثمر ثمر است، تصریح کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های پرورش ماهیان گرم در شالیزار، مبارزه با کرم ساقه خوار برنج، تولید محصولات ارگانیک، کاهش مصرف کود است که بسیار به افزایش محصول در این زمین‌ها کمک می‌کند.

وی با اشاره به جایگاه آستانه‌اشرفیه در پرورش توأم برنج و ماهیان گرم بیان کرد: آستانه دارای رتبه برتر در این حوزه است که هرساله با استقبال کشاورزان روبه‌رو بوده است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار