کد خبر : 2437
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 آذر 1394- 49: 23

پروژه علامه سازی به گیلان هم رسید!

پروژه علامه سازی به گیلان هم رسید!

استفاده از القاب و اعطاء علامه به افراد به همین راحتی نیست که ما برای افزایش بازدید و یا رشد رنکینگ الکسا بخواهیم به خورد مخاطب بدهیم.

به گزارش درگیلان، اخیرا برخی سایتهای اصلاح طلب برای بیشتر کردن نفوذ شان در درون اشخاص، با درشت گویی و القاب اعطایی به برخی چهره های موجه سعی دارند برای “بزرگنمایی افراد مد نظر خود” به کلام آنان در سطح جامعه استناد نمایند.
یکی از پایگاههای خبری که با شکل گیری دولت اعتدال، در گیلان بر روی کار آمد در تیترهایی با سو استفاده از این نوع القاب و کلمات سعی در بزرگ کردن مطلب و مقصد خود دارند.
بطوریکه در عکس فوق، برای موثق نشان دادن ورود حجت الاسلام سید حسن خمینی برای انتخابات به جمله ای از حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی استناد می کند ولی بجای لفظ حجت الاسلام از واژه ی «علامه» استفاده می نماید.
البته این روش (مصادره و اعطاء القاب و درشت گویی) از حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی کلید خورد، جایی که در همایش بزرگداشت همسر حضرت امام خمینی(ره)، از حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی به عنوان «علامه و مجتهد نمونه‌» یاد کرد که بحث های فراوانی را درپی داشت.

photo_2015-12-17_11-42-14

استفاده از القاب و اعطاء علامه به افراد به همین راحتی نیست که ما برای افزایش بازدید و یا رشد رنکینگ الکسا بخواهیم به خورد مخاطب بدهیم. مقام «علامه» ۵۰ سال تدریس “علوم مختلف” در حوزه های علمیه و… می طلبد که در چند دهه گذشته شاید نتوان تعدادشان را بیش از انگشتان دو دست شمرد.
و اما سوالی که این جا خودنمایی می کند این است: آیا نگارنده، فرق بین “حجت الاسلام و علامه” را نمیداند؟
و یا اینکه به جهت بزرگ کردن و پرمخاطب نمودن تیتر خود از این حرکت که متضاد با اخلاق خبرنگاری که همان صدق در گفتار است، استفاده نموده است؟
اینکه مقام علمی حجت الاسلام طباطبایی به درجه اجتهاد و آن هم اجتهاد علمی در سایر علوم  رسیده یا نه، مورد بحث نیست ولی اینکه ایشان در رسای یکی از سران ممنوع التصویر فتنه ۸۸ می گوید که وی  در جریان فتنه سال ۸۸  فراجناحی بود(!) خیلی جای بحث دارد که از حوصله این مقال خارج است.

نهایت اینکه برخی دست ها در کشور و در گیلان سعی در بزرگ کردن هسته ی اصلی تیم و تشکیلات خود دارند و با این القاب می خواهند حمایت معنوی علما و مراجع را از گروه و حزبشان اعلام بدارند.

نویسنده: حسام رمضانی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار