کد خبر : 21953
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 دی 1396- 16: 11

پس از ۴۰سال مملکت‌داری به قدری ضعیف شده‌ایم که یک فضای مجازی توانست کشور را تحت‌الشعاع قرار دهد!

پس از ۴۰سال مملکت‌داری به قدری ضعیف شده‌ایم که یک فضای مجازی توانست کشور را تحت‌الشعاع قرار دهد!

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: هنرمندان به شدت از فیلترینگ تلگرام ناراحت بوده و تاکنون متحمل آسیب‌های بسیار اقتصادی شده‌اند.

به گزارش گیلانستان، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه ادامه فیلتر تلگرام به نفع نظام و جامعه نیست، گفت: فضای مجازی ممر درآمد بسیاری از افراد جامعه است چراکه حدود ۲۰هزار نفر از این طریق ارتزاق می‌کنند، در واقع با توجه به بی‌توجهی رسانه ملی به آثار هنری همچون فیلم، تئاتر، کتاب و… فضای  مجازی فرصت بسیار مناسبی برای تبلیغات و فروش و رونق آثار هنری بود و افت ۷۰درصدی فروش سینماها از زمان فیلتر تلگرام نشان از اهمیت و میزان تاثیرگذاری این فضا در جامعه به لحاظ اقتصادی دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنرمندان به شدت از فیلترینگ تلگرام ناراحت بوده و تاکنون متحمل آسیب‌های بسیار اقتصادی شده‌اند، اضافه کرد: جامعه امروز ایران به فضای مجازی نیاز دارد و نمی‌توان به یکباره این امکان را از آن‌ها گرفت و با بی‌تفاوتی نسبت به بیکاری جوانان بر تعداد بیکاران جامعه افزود، لذا مسئولان امنیتی باید برای این مهم فکری کنند.

وی همچنین با بیان اینکه فیلتر موجب دانلود فیلترشکن از سوی دانش‌آموزان و جوانان شده که این مسئله علاوه بر دسترسی آن‌ها به تلگرام، فرصت استفاده از هر نوع سایت فیلتر شده دیگری را نیز برای‌شان مهیا می‌کند، افزود: متاسفانه باید بگویم؛ پس از ۴۰سال مملکت‌داری به قدری ضعیف شده‌ایم که یک فضای مجازی توانست کشور را تحت‌الشعاع قرار دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه متاسفانه تکنولوژی‌ها در کشورهای در حال توسعه قبل از فرهنگ‌سازی رشد و رواج پیدا می‌کنند اما استفاده از این امکانات نیازمند فرهنگ‌سازی هستند، بیان کرد: حوادث خیابانی اخیر از قدرت شبکه‌های مجازی و کم سوادی بسیاری از اقشار جامعه نسبت به این رسانه پرده برداشت با این وجود فیلتر راه‌حل غلبه بر این مشکل نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمد پنجشنبه , ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲

حرف های ایشون را بگذارید کنار تحلیل و واقعیتهای وقایع اخیر بویژه رهبری معظم انقلاب، آنوقت تو یه تحلیل دقیق میشن جزء آن چند نماینده بد که آقا فرمودند!

محمد پنجشنبه , ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹

این ضرب المثل رو فقط برای آن قسمت مصاحبه ایشون میخواستم بگم که گفته بعد از چهل سال مملکت داری….. آب که سر بالا بره، غورباغه ابوعطاء میخونه! البته که از قدیم گفتن در مثال مناقشه نیست.

عیسی مرادبخش لمرجانباز۵۵%دفاع مقدس شنبه , ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸

البته این آقای جعفرزاده تازمانی که دربنیادجانبازان وبعدازآن دربنیادشهیدمشغول خدمت بودندواقعایک خدمت ویژه و جانانه به قشرایثارداشتند؛نبایدخدمات ایشان رافراموش کردناگفته نماندشخص بنده دویاسه مورددربنیادخدمت ایشان رسیدم آنچه که انتظارم من بودبیشترازآن به مامحبت فرمودندوتاجایی که اطلاع دارم به تمامی ایثارگران لطف داشتند؛اگرکسی دردوران مدیریت شان دربنیادگله مندباشد واقعابی انصافیست واون خدمت بزرگ ومحبت ایشان باعث شدبنده وفرزندانم ودیگردوستان جانبازوقشرایثارگرراواداردرشدندکه دراولین دوره ایشان همه بسیح شدندتا ایشان توانستندیک رای سالم بنام ایشان درصندوق اخذ ریخته شود؛ولی سوال بنده حقیراین است؛نمیدانم بعدازرفتن به مجلس چراکم لطف شدندحداقل ازدورهم حاضربه شنیدن حرفهای مانشدند؛شایدصدای دیگران شنیدندصدای بنده وخانواده ام برایشان خوش آیندنبوده؛انشاالله که تصوراتم درست نباشه ولی چندین بارخدمت شان رسیدیم سلام شان دادیم ضمن اینکه جواب سلام ماراندادندمارا متهم نیزنمودندکه بنده مسکن نداشتم ایشان یکدستگاه خونه بمن دادندولی بنده حقیرنمیدانم اون خونه درکدام شهربمن داده شده ولی شایدبنام من بکس دیگه داده شده امیدوارم که اینطورنبوده بنده راباکس دیگری اشباه گرفته باشندامابنده دریک خانواده ایی بزرگ شدیم خوب بدراتشخیص میدیم وهرگزخوبیهارافراموش نمی کنیم وخبرقطعی دارم که عده ایی ازهمین جانبازان بهترین امتیازراازایشان گرفتند بعلت زیادخواهی دوباره آقای جعفرزاده نتوانستن به ایشون امتیازدیگری بدهندبه ناحق ازآقای جعفرزاده ناراحت هستندولی درکل آقای جعفرزاده یک جانباز هستند وازخودماهست وافتخارتمامی جانبازان هستند؛وسلام وعلیکم ورحمت الله

رفتن به نوار ابزار