کد خبر : 22279
تاریخ انتشار : جمعه 29 دی 1396- 46: 2

پشت پرده تحرکات “رضا رسولی و شرکا” را افشا خواهم کرد/ عده‌ای میخواهند کاری کنند “نصرتی” یا استعفا دهد یا برکنار شود!

پشت پرده تحرکات “رضا رسولی و شرکا” را افشا خواهم کرد/ عده‌ای میخواهند کاری کنند “نصرتی” یا استعفا دهد یا برکنار شود!

چرا رضا رسولی و شرکا در باره ورشکسته کردن شهرداری و بدهی ۷۳۰ میلیارد تومانی شهرداری حتی یک اعتراض به آن معزول نکردند؟

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان، محمود باقری خطیبانی عضو سابق شورای شهر رشت در یادداشتی با عنوان “پشت پرده چه می گذرد؟” نوشت:

این روز ها تحرکات آقای رسولی عضو محترم شورای شهر و رییس متخصص هیئت کاراته استان گیلان به نحو روشنی افزایش یافته است و مهم ترین دغدغه وی هم آسفالت خیابان هاست و آنقدر نگران شهروندان است که نطق می کند ، تذکر می دهد ، نامه سرگشاده می زند و در شبکه های اجتماعی پخش می کند ؟!
اما واقعیت چیست ؟ آیا ایشان و یکی و دو نفر دیگر از شورا نشینان در انتقادات تندی که این روزها از شهردار رشت می کنند دلسوز شهروندانند؟ و یا سودای دیگری در سر دارند ؟ چه دلایلی وجود دارد که این آقایان که تا چند ماه قبل سینه چاک آن معزول بودند و شهر را به وضعیت کنونی رسانده اند و شهرداری را ورشکست کرده اند ، این گونه وا شهروندان واآسفالتا سر می دهند؟ آیا خبری هست که ما و مردم نمی دانیم و یا این که یک موضوع عادی است و آقایان دارند به وظایف نظارتی شان عمل میکنند ؟! و …
من به اعتبار ۴ سال حضور در شورای چهارم و همکاری با بخشی از دوستان شورای پنجم و شناختی که از روحیات و روش ها و رفتارهای آنان دارم اقدامات اخیر آنان را هدفدار ارزیابی نموده و در این یادداشت کوتاه هم به برخی از آنها اشاره می نمایم و در روزهای آتی پشت پرده این تحرکات را بیشتر افشا می کنم .
در ابتدا بگویم من در این نوشته ها و اظهار نظرها از شخصی حمایت نمی کنم و حتی ممکن است از این یادداشت من حمایت از شخص شهردار رشت برداشت شود و یا تبلیغ کنند… که پیشاپیش چنین برداشتی را مردود می شمارم و بسیار علاقمندم به متن و پیام این نوشته توجه شود نه به حاشیه هایی که می خواهند بسازند .
۱- اولین دلیل من برای این که بگویم تحرکات نامبرده و همراهان ایشان که تحصیلات و سابقه و تجربه و دانش شهردار چندماهه فعلی رشت ( با ۱۱ رای قاطع ) را زیر سوال می برند ، پشت پرده ای دارد. جناب آقای احمد رمضان پور عضو سیاسی شورای پنجم رشت گفته اند :
” متاسفانه هر روز جایگاه مدیران در شهرداری تغییر می کند. نصرتی، نمی تواند پرسنل و مدیران مورد نیاز خودش را انتخاب کند. باید مسائل پشت پرده روشن شود”.
۲- دومین دلیل من برای این که بگویم که تحرکات آقای رسولی و یاران در شورا پشت پرده ای دارد مواضع اخیر اسماعیل حاجی پور عضو قبلی و کنونی شورای شهر رشت است :
“هر کاری از شهردار، درخواست می شود، می گوید پول نداریم . آقای مسعود نصرتی، اگر پول نداری خب برو . نوه، من هم می تواند شهردار رشت باشد”
۳- سومین دلیل من برای این که بگویم تحرکات آقایانی در شورا پشت پرده ای دارد ؛اظهارات مهندس حامد عبدالهی از مدیران قبلی شهرداری رشت و عضو کنونی شورای پنجم و رییس شورای عالی استان است که گفته اند :
” متأسفانه در بحث‌های شورایی یکسری مشکلات را داریم. وقتی در شورایی یازده نفره، فقط ۵ نفر خواستار اتاق شیشه‌ای باشند، عملاً به هیچ جایی نخواهیم رسید. وقتی منِ حامد عبدالهی منافعی در آن سازمان نداشته باشم که با تحقیق و تفحص آن منافع به خطر بیفتد، دیگر چه مشکلی وجود دارد؟ پس قطعاً آن را امضاء خواهم کرد.”
۴- چهارمین دلیل من برای این که صدای بلند آقای رضا رسولی پشت پرده ای دارد این است که شهردار معزول قبلی رشت وهمسو با اقدامات علنی ایشان و شرکای شورایی اش ، در جمعی اظهار داشته است که ” من به زودی به شهرداری باز خواهم گشت و شهردار کنونی رشت کمتر از یکسال استیضاح و بر کنار خواهد شد” . خبرهای رسیده هم حاکیست که شهردار معزول قبلی رشت هم در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی و لابی های شبانه با برخی از مدیران و کارشناسان شهرداری رشت و تنی چند از اعضای شورا ، بشدت تلاش می کند که فضا را برای نصرتی شهردار کنونی رشت به گونه ای تنگ کنند که وی یا استعفاء دهد و یا شورا او را برکنار کنند .
۵- پنجمین دلیل من برای این که بگویم تحرکات آقای رضا رسولی علیه شهردار کنونی رشت ، پشت پرده ای دارد عملکرد و سکوت وی و همکارانش در قبال انبوه تخلفات شهردار معزول قبلی رشت است که من در زیر به آن اشاره می کنم:
• رضا رسولی و شرکا باید بگویند که شهردار کنونی رشت چند ماهی است منصوب شده و وارث تخلفات عدیده، پروژه های ناتمام، بدهی های انباشته به پیمانکاران و نیروهای خدماتی شهرداری ، شاکیان حقیقی و حقوقی و مسدود نمودن حساب ها و پایین آمدن درآمد شهرداری و … است . این که در طول مدیریت آن معزول ، موضع سکوت و تایید و همراهی بگیرند و هیچ چیزی جز تایید از آنها صادر نشود ولی امروز و با نادیده گرفتن آن همه مشکلات و تخلفات ، رفتار هجومی نشان می دهند نباید! لذا نبایستی خیلی ساده از کنار آن عبور کرد.
• چرا آقایان در باره اجرای پروژه BRT و بریدن درختان ۷۰ ساله خیابان امام خمینی سکوت کردند.شهردار معزول گفته بود این پروژه سهم ایشان بوده است .

• چرا رضا رسولی و شرکا در برابر تخلفات پروژه پیاده راه و انحراف ۵۰۰ درصدی از بودجه آن نه تنها سکوت نکرد و بلکه در دیدار با مدیران شهرداری زنجان چنین گفته است ((رئیس کمیسیون ترافیک و شورای اسلامی رشت تاکید کرد: مهم این است که ما امروز می دانیم در این شهر از کجا شروع کرده ایم و به کجا می خواهیم برسیم . رسولی با اشاره به نگاه به ایجاد پیاده راه رشت تنها یک پروژه شهرسازی نیست گفت: در واقع یک زیرساخت ترافیکی و فرهنگی است. وی تاکید کرد: با حضور ثابت قدم و تیم مدیریتی جوان و خلاق ایشان در سال ۹۴ ایجاد پیاده راه محقق شد و این ایجاد فضای پیاده روی با توجه به شبکه ناهنجار ترافیکی که در شهر رشت در سالهای گذشته وجود داشت اقدام بسیار اثر گذاری بود.))
• چرا رضا رسولی و شرکا در باره قرارداد شریف، داریک نوین، پلشیر و …که یک فساد مالی و اقتصادی مسلم بود و میلیاردها از بودجه شهرداری هزینه آن شد چیزی نگفت ؟
• چرا رضا رسولی و شرکا در باره سواستفاده از امکانات شهرداری رشت توسط آن معزول برای انتخابات شورا، سکوت کردند ؟ چرا در لیست حادث و توسعه آن معزول قرار گرفتند ؟ چرا از امکانات شهردرای نظیر مکان مجانی استفاده کردند؟
• چرا رضا رسولی و شرکا درباره تخلفات ده ها میلیارد تومانی تهاترهای شهرداری در طول دوسال و اندی مدیریت فساد آمیز آن معزول و متخلف ، سکوت کردند ؟
• چرا رضا رسولی و شرکا در باره ورشکسته کردن شهرداری و بدهی ۷۳۰ میلیارد تومانی شهرداری حتی یک اعتراض به آن معزول نکردند؟
• چرا رضا رسولی و شرکا درباره سفر غیرقانونی آن معزول به عمان آن هم در ایام عید، آلمان در تاسوعا وعاشورا، سوئد به بهانه شهر خلاق و خوراک ساکت بودند؟
• چرا رضا رسولی و شرکا در باره آسفالت های دوران آن معزول که صدای شهروندان را در آورد فقط سکوت کردند ؟
• چرا رضا رسولی و شرکا در طول مدت مدیریت آن معزول یک اعتراض نکردند؟
• چرا رضا رسولی و شرکا در برابر اقدامات خلاف آن معزول در صدور حدود ۴ هزار حکم جابه جایی پرسنل و مدیران شهرداری اقدامی نکردند ؟ ولی اینک از چند انتصاب شهردار فعلی فریاد واویلتا سر می دهد ؟؟ و دهها چرای دیگری که در مجالی دیگر به آن خواهم پرداخت.
من که امروز این حرف ها را نمی زنم بلکه کارنامه روشنی دارم و به حکم وظیفه دینی و قانونی و وظیفه نظارتی و نمایندگی مردم در طول حضورم در شورای چهارم هم تلاش کردم و هم به طور مکتوب و هم در صحن شورا و هم در رسانه ها راجع به مفاسد مالی و تصمیمات فسادآور آن معزول تذکر دادم و اطلاع رسانی کردم .
# لذا منتقدان اخیر شهردار کنونی رشت دو هدف مشخص و همسو را دنبال می کنند :
الف/ تحت فشار قراردادن شهردار و کسب امتیازات بیشتر از وی به ویژه در سیستم مدیریتی و پروژه های شهری
ب/ بستر سازی برای استیضاح شهردار و برگرداندن آن معزول که حکمش در شهرداری دیگر صادر نگردید به شهرداری رشت .
در روزهای آتی بخش بیشتری از سناریوهای این آقایان رونمایی شده و پشت پرده ها ، آشکارتر خواهند شد .

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار