کد خبر : 40473
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مرداد 1398- 33: 10

با رویکرد محیطی زیستی؛

پنجمین «جشنواره گلدهی لاله‌های تالابی انزلی» آغاز به کار کرد

پنجمین «جشنواره گلدهی لاله‌های تالابی انزلی» آغاز به کار کرد

پنجمین جشنواره «گلدهی لاله‌های تالابی انزلی» با هدف بازیابی پیشینه فرهنگی و توجه به مسائل زیست محیطی و احیای تالاب بین المللی انزلی آغاز به کار کرد.

به گزارش گیلانستان مسئول سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری انزلی عصر دوشنبه در حاشیه آغاز پنجمین جشنواره گلدهی لاله‌های تالابی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این جشنواره با هدف بازیابی و احیای فرهنگ انزلی و با رویکردهای مختلف ورزشی، فرهنگی، هنری، گردشگری، محیط زیستی و اجتماعی آغاز شده و قطعا بزرگترین رویداد فرهنگی گیلان محسوب می شود.

حامد سمیعی با اشاره به برگزاری برنامه‌های جانبی این جشنواره در روزهای گذشته، افزود: برگزاری رویداد شب فرهنگی و اختتامیه نمایشگاه سینمای جوان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی،  مسابقه مجسمه های شنی، ورزشهای آبی، مسابقه طناب کشی، برنامه کودک و خانواده، کارگاه نقاشی سرامیک، جانمایی مبلمان بازیافتی، روستا گردی، جشنواره پرواز بادبادک‌ها، انزلی گردی، کارگاه جواهرسازی، پیاده روی خانوادگی، مسابقات کبدی، کارگاه نقاشی سرامیک از جمله این برنامه‌ها بودند.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به موضوعات زیست محیطی در کنار پرداختن به برنامه‌های فرهنگی، تصریح کرد: از ابتدای آغاز به کار جشنواره گلدهی لاله‌های تالابی تلاش شد علاوه بر بازگویی مجدد و توجه به موضوعات و مشکلات محیط زیستی به پیشینه فرهنگی بندرانزلی نیز پرداخته شود.

سمیعی با اشاره به حضور چهره‌های مطرح کشور در این جشنواره، ادامه داد: در این جشنواره بسترهای لازم برای افزایش شور و نشاط اجتماعی در میان مردم فراهم شده است.

مسئول سازمان فرهنگی و ورزشی و اجتماعی شهرداری انزلی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های فرهنگی برای بازیابی فرهنگی ایجاد شود، افزود: نهادهای مختلف با مشارکت مردم در حوزه‌های فرهنگی و محیط زیستی سبب شود که در کنار برگزاری این جشنواره شاهد اتفاقات خوبی در بخش‌های مختلف در انزلی باشیم.

وی در ادامه خواستار حمایت مسئولان شهرستان و استان برای ثبت ملی این رویداد فرهنگی در استان شد و گفت: امیدواریم از سال‌های آینده شاهد برگزاری این رویداد فرهنگی به صورت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای باشیم.

سمیعی همچنین با اشاره به انتقاد انجام شده نسبت به برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: نقد اگر منصفانه باشد باید به آن پرداخت و پس از بررسی به عنوان سرلوحه کار قرار داد و دبیرخانه جشنواره گلدهی لاله‌های تالابی برای همه انتقادات منصفانه و غیرمنصفانه به عنوان نظر مردم احترام قائل است.

وی تأکید کرد: تلاش اعضای دبیرخانه جشنواره گلدهی لاله‌های تالابی این است که نگاه عموم مردم نسبت به این جشنواره واضح و شفاف باشد و بدانند چه اتفاقاتی در خلال برگزاری این جشنواره در شهر رخ می دهد.

سمیعی به انتقاد برخی از افراد درباره هزینه‌های میلیونی برای این جشنواره اشاره و تصریح کرد: هزینه کردن برای فرهنگ و برنامه‌های فرهنگی سرمایه گذاری برای زیرساخت‌های فرهنگی است. برای بازگشت به هویت فرهنگی شهر اولین‌ها به عنوان هدف نهایی این جشنواره باید سرمایه گذاری کرد.

مسئول سازمان فرهنگی و ورزشی و اجتماعی شهرداری انزلی بیان کرد: با نگاهی به تقویم برنامه‌های پنجمین جشنواره گلدهی لاله‌های تالابی می توانیم به این نتیجه برسیم که این جشنواره در چه بخش‌هایی و با چه رویکردی فعالیت می کند.

وی با اشاره به حضور گردشگران زیاد در فصل تابستان در شهرستان انزلی تاکید کرد: تلاش دبیرخانه جشنواره گلدهی لاله‌های تالابی، رسیدن به پیشینه فرهنگی بندرانزلی با کمک اهالی هنر و فرهنگ و رسانه و عموم شهروندان است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار