کد خبر : 52212
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳

گیلانستان گزارش می‌دهد؛

پنج عامل سکوت نهادهای نظارتی گیلان در قبال فسادهای مالی شهرداری و سایر ادارات/ از نمک گیر بودن تا لابی‌گری آقازاده‌ها!

پنج عامل سکوت نهادهای نظارتی گیلان در قبال فسادهای مالی شهرداری و سایر ادارات/ از نمک گیر بودن تا لابی‌گری آقازاده‌ها!

گاهی اوقات پای ارکان دستگاه‌های نظارتی در فساد و تخلفات شهرداری و یا فلان اداره‌ای گیر است و همین امر موجب عدم ورود به برخی پرونده‌های مالی و فساد اقتصادی می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، هرچه ایام می‌گذرد و به جلو می‌رویم گوشه‌های جدیدی از تخلفات و فسادهای مالی برخی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری ها برای مردم روشن‌تر می‌شود.

این زد و بندها و معاملات وقتی قابل تامل و عجیب تر می‌گردد که از درون آن ادارات یا توسط اعضای شورا و شهرداری‌ها اعتراف و علنا در جلسات اعلام گردد.

در گزارش قبلی تنها به دو مورد از تخلفات اخیری که توسط شورانشینان رشت افشا شده بود اشاره نمودیم. (اینجا را بخوانید)

اما به راستی چه دلایلی وجود دارد که کمتر شاهد اقدامات انقلابی و برخوردهای قاطع از سوی نهادهای نظارتی و ذیربط در این پرونده‌ها هستیم:

۱. مصلحت اندیشی
اکثر اوقات به بهانه مصلحت‌اندیشی‌ و اذعان به اینکه در شرایط فعلی صلاح نظام و انقلاب نیست که با فلان مدیر، فلان دستگاه یا فلان شخص برخورد شود، اقدام به سکوت می‌کنند.

۲. نمک گیر بودن
معمولا دستگاه‌هایی که خود به تخلفاتشان آشنا هستند، سعی می‌کنند قبل از هرگونه برخودی توسط نهادهای نظارتی، پیش دستی نموده و با ترفندهای خاصی نزدیکان و دوستان مورد اعتماد آن نهادها را جذب نموده و یا در دستگاه خود ارتقاء مدیریتی دهند. این امر باعث جلب رضایت آن نهادها و به تعویق افتادن بررسی پرونده ها می شود.

۳. فشار نمایندگان و افراد خاص
در برخی مواقع فساد در اداره‌ای کاملا مشهود است و برای جلوگیری از این تخلفات تدابیری از سوی نهادهای نظارتی اندیشیده می‌شود اما وقتی لحظه برخورد قانونی فرامی‌رسد، نمایندگان مجلس و یا افرادی خاص با ورود خود به پرونده ضمن فشار به رئیس آن نهاد نظارتی خواستار سکوت در این موضوع می‌شوند.

۴. دست داشتن در فساد
متاسفانه هرچند اندک ولی گاهی اوقات پای ارکان دستگاه‌های نظارتی در فساد و تخلفات شهرداری و یا فلان اداره‌ای گیر است و همین امر موجب عدم ورود به برخی پرونده‌های مالی و فساد اقتصادی می‌شود.

۵. لابی‌گری آقازاده‌ها
بعضی مواقع تعدادی دلال که معمولا جزء آقازاده‌ها هستند، از آنجاییکه ارتباط خوبی با روسای نهادهای نظارتی دارند، با قدرت لابی‌گری و دلالی خود سعی می‌کنند در اولویت‌های مبارزه با فساد تغییر ایجاد کرده و برخورد با پرونده مدنظر را تا اطلاع ثانوی به تاخیر بیاندازند.

گفتنی است سابقه سکوت دستگاه‌های نظارتی به همین چند ماه اخیر ختم نمی‌شود بلکه حدود ۵ سال پیش نیز وقتی آقازاده‌ای در پرونده یک معدن شن و ماسه دخالت و اقدام به […] می‌نماید، باز هم شاهد بی‌خیالی و عدم ورود نهادهای متولی به این امر بودیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار