کد خبر : 589
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 مرداد 1394- 14: 22

پولهای کثیف و خرید آراء در جشنهای سیاسی/ ابهامات مالی مراسم افطاری یک نماینده مجلس

پولهای کثیف و خرید آراء در جشنهای سیاسی/ ابهامات مالی مراسم افطاری یک نماینده مجلس

از آنجا که آقای نوبخت استاندار و بعضی جریانات سیاسی و اهالی فتنه هم حضور داشتند، خوب است به این سوال بنده دقیق تر پاسخ داده شود که بودجه این پذیرایی از کجا تامین شده؟

به گزارش سرویس یادداشت ۸دی نیوز، حسن کربلایی دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان یادداشتی پیرامون مسایل و اتفاقات اخیر استان نوشت که در زیر منتشر نمودیم:

بسمه تعالی

پول های کثیف ؟ پاسخگو کیست؟

آقای وزیر کشور در چند نطق خود سخن از ورود پول های کثیف درانتخابات آینده مجلس به میان آورد.بعد ها که از او سرنخ خواسته شد، موضوع را رها کرده و دیگر هیچ نگفت.

شاید منظور آقای وزیر کشور این بود که بعضی نمایندگان و یا صاحبان قدرت و دولتمردان باید مراقب باشند از بودجه بیت المال و موقعیت و پستهای سیاسی به نفع کاندیداها استفاده نشود. من یک نمونه از اتفاقاتی که افتاده  و همچنان دارای ابهام است را مطرح میکنم و از هیئت نظارت بر انتخابات و البته سازمان بازرسی و دادگستری استان هم انتظار دارم این موضوع را پیگیری کنند ، این است که یکی از سایتهای خبری مدعی شد که در یک مراسم افطاری و با دعوت جعفرزاده نماینده رشت تعداد ۱۲۰۰۰ نفر افطار میل کردند.

البته اینکه به نام جشن هسته ای جمعیتی بوسیله پیامک کسب اطلاع کنند و به آن تالار در جاده فومن دعوت شوند مشکلی نیست و حتی اگر همه ۱۲۰۰۰ نفر هم کاملا پذیرایی شده باشند باز جای نگرانی وجود ندارد . آنچه سوال بر انگیز است این است که هزینه این افطاری از کدام محل تامین شده. البته از آنجا که آقای نوبخت و استاندار و معاونان استاندار و بعضی مدیران کل و جزء استانداری هم در این مراسم حضور یافتند و بعضی جریانات سیاسی اصلاحات و اعتدال و اهالی فتنه هم حضور داشتند، خوب است به این سوال بنده دقیق تر پاسخ داده شود که بودجه این پذیرایی از کجا تامین شده؟

لازم به توضیح است

۱_ با یک حساب سر انگشتی اگر برای افطار و شام و پذیراییهای جانبی، هزینه هر نفر  ده هزار تومان در نظر گرفته شود،  بایستی حداقل بابت ۱۲۰۰۰ نفر مبلغ  یکصد و بیست میلیون تومان هزینه شده باشد.

۲_ آیا آقای نماینده که دعوت کننده اصلی مردم به این برنامه بوده است این مبلغ را هزینه کرده؟ در این صورت باید پرسید این پول را از کجا آورده ؟ مگر در آمد یک نماینده مجلس چقدر است ؟ و آیا نام اینکار، خرید آراء نیست؟

۳_ آیا استاندار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی این مبلغ را داده اند؟ اگر اینطور است با کدام مجوز بوده ؟ چون دولت اعلام کرده ادارات حق دادن افطاری ندارند، ضمن اینکه معقولانه نیست دولت هزینه کند و نماینده بهره برداری انتخاباتی نماید.

۴_ آیا فرد یا افرادی خیِّر چنین مبالغی را تهیه و تامین کرده اند؟ اگر چنین است حداقل آنان را معرفی بفرمایید تا مردم این شهر بتوانند آنان را تحسین کرده و برای امور خیر و تامین زندگی فقرای جامعه به آنان مراجعه نمایند.

۵_ صاحب تالار با توجه به اینکه جدیداً شهردار یکی از مناطق رشت شده است ، آیا این مبلغ را بابت شهردار شدنش هزینه کرده و یا همچنان طلبکار است و بایستی از سفارش دهنده اصلی که جعفرزاده است بگیرد؟ خوشحال میشوم اگر صاحب تالار بفرمایند فاکتور ها را به نام چه کسی صادر کرده اند.

به هر حال هزینه ای معادل یکصدوبیست میلیون تومان یا دولتی است، یا  از سوی نماینده پرداخت شده،  یا صاحب تالار طلبکار است و یا به قیمت شهردار شدن صاحب تالار، این هزینه بالا انجام گرفته و سوال بعدی این است که اگر شهردار یک منطقه بابت شهردار شدن این هزینه را کرده، بعد ها چگونه میخواهد آن را بدست آورده و جبران نماید؟

انتظار میرود جعفرزاده ، استاندار محترم و یا شهردار آن منطقه،  پاسخی دقیق و بدور از عصبانیت ،مرحمت کنند و قوه قضاییه و شورای نگهبان نیز هوشیارانه بر این سوالات و پاسخها نظارت داشته باشند و مردم هوشیار و بصیر رشت نیز قضاوت فرمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار