کد خبر : 46129
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

استاندار گیلان:

پویش ملی نهال کاری برای افزایش سرانه پوشش درختی گیلان است

پویش ملی نهال کاری برای افزایش سرانه پوشش درختی گیلان است

استاندار گیلان با تأکید بر حفظ گونه های کمیاب گیاهی، گفت: کاشت نهال مناسب با منطقه منجر به افزایش سرانه پوشش درختی استان گیلان می شود.

به گزارش گیلانستان ارسلان زارع صبح شنبه در پویش ملی نهال کاری با رویکرد حفظ گونه کمیاب انجیلی (عصر یخبندان) در ایستگاه راه آهن رشت_ قزوین حضور یافت.

استاندار گیلان با اشاره به تاکید رئیس جمهور در سفر استانی هیأت دولت به گیلان در زمینه کاشت نهال، اظهار کرد: کاشت نهال مناسب با منطقه منجر به افزایش سرانه پوشش درختی استان گیلان می‌شود.

وی بر ضرورت حفظ گونه‌های کمیاب تأکید و بیان کرد: با پیگیری شهرداری تفاهمنامه ای مبنی بر انتقال گونه‌های نادر به داخل شهرها انجام شود که تاکنون این عملیات در شهرستان‌های رشت، لولمان و رضوانشهر انجام شده است.

زارع با اشاره به حفظ گونه کمیاب انجیلی به عنوان یادگار عصر یخبندان در ایستگاه راه آهن رشت_ قزوین، ادامه داد: گونه انجیلی از جمله درختان با ریشه عمیق است که حداقل هدفگذاری برای کاشت اینگونه از درختان ۵ هزار رأس با فاصله ۵ متر است.

استاندار گیلان تصریح کرد: کاشت نهال در حاشیه هر مجموعه، پروژه و جاده‌ای که ساخته می‌شود حرکتی ارزشمند است که باید توسط شهرداری‌ها انجام شود.

انتقال درختان به ایستگاه راه آهن با هدف نمایش گیاهان نادر به مسافران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز در حاشیه کاشت نهال در محل ایستگاه راه آهن رشت با بیان اینکه تلاش منابع طبیعی در آینده عدم قطع درختان در پروژه‌های عمرانی است، اظهار کرد: نهایتاً درختان از محل پروژه‌ها به شهرها و پارک‌ها منتقل می‌شوند.

محسن یوسف پور تصریح کرد: درختانی که از محل سد شفارود به محل کاشت در ایستگاه راه آهن رشت منتقل شده اند بسیار جزئی است و در آینده و تدریجاً به مناطق دیگر منتقل خواهند شد.

وی هدف از انتقال و کاشت درختان با گونه‌های نادر در ایستگاه راه آهن رشت را در راستای نشان دادن منابع جنگلی و درختان نادر از جمله انجیلی و افرا به مسافران و گردشگرانی که از طریق ریل به گیلان سفر می‌کنند عنوان کرد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار