کد خبر : 53453
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴

پیشنهاد نماینده رشت برای تقویت هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان

پیشنهاد نماینده رشت برای تقویت هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان

نماینده رشت در مجلس گفت: باید هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان تقویت و ابزارهای نظارتی آن نیز بازدارنده باشد.

به گزارش گیلانستان،جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از عملکرد هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس دهم،  اظهار داشت: قانون هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نواقصی دارد که با اصلاح آن می توان هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان را تقویت کرد.

وی با بیان اینکه  در حال حاضر  نحوه نظارت بر رفتار نمایندگان از سوی دستگاه‌های نظارتی چندان مطلوب و رضایتبخش نیست، افزود: معمولاً دستگاه‌های نظارتی پس از ۴ سال و پایان دوره نمایندگی نمایندگان مجلس، ضعف‌ها یا تخلفات آنان را اعلام می‌کنند که این رویه نیاز به اصلاح دارد.

نماینده مردم رشت ضمن تاکید بر تقویت هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: بهتر است در مجلس یازدهم نهادی زیر نظر کمیسیون اصل ۹۰ قوه مقننه برای نظارت بر رفتار نمایندگان تشکیل شود و ابزارهای نظارت این نهاد نیز تقویت و بازدارنده باشد.

کوچکی‌نژاد اظهار داشت: این نهاد مستقل باید به طور دقیق رفتار وکلای ملت را مورد ارزیابی قرار دهد و در صورتی که نماینده‌ای تخلفی داشت باید به او گوشزد کرد و در صورت نیاز برخورد صورت بگیرد. همچنین باید اظهارات نماینده هم استماع شود و بعد درباره رفتار وی تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

۱۲۵ سه شنبه , 10 تیر 1399 - 18:08

نماینده محترم قبل از نطق و مصاحبه و اظهار نظر با دستگاههای نظارتی هماهنگی کند بد نیست چرا که تذکرات از سوی دستگاههای نظارتی به نمایندگان متخلف داده می‌شود اما کو گوش شنوا!
وقتی نماینده‌ای حامی دولت و به قولی بجای وکیل‌الرعایا ، وکیل‌الدوله می‌شود خودت بخوان از این مجمل، و از دستگاههای نظارتی و …. انتظاری نمی‌توان داشت. به ویژه آنان که وابسته به دولت هستند.
وابسته‌های دستگاه قضایی هم که خدا خیرشان بده حرفشان این است دنبال تنش نیستیم و محافظه‌کار تشریف دارند

رفتن به نوار ابزار