کد خبر : 27780
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1397- 54: 19

پیش‌بینی افزایش تولید برگ سبزچای در چین سوم امسال

پیش‌بینی افزایش تولید برگ سبزچای در چین سوم امسال

رئیس سازمان چای کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود، باتوجه به شرایط آب و هوایی در چین سوم امسال بیشتر از سال گذشته برگ سبز چای برداشت شود.

به گزارش گیلانستان، حبیب جهانساز در گفت‌و‌گویی، با اشاره به اینکه چین سوم برگ سبزچای در باغ‌های گیلان و مازندران آغاز شده است،گفت: چایکاران گیلان و مازندران امید دارند، در صورت مناسب بودن شرایط جوی در این مرحله حدود ۱۸ هزار تن برگ سبز برداشت کنند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود، با توجه به شرایط آب و هوایی در چین سوم امسال بیشتر از سال گذشته برگ سبز چای برداشت شود.

جهانساز ادامه داد: چین سوم برگ سبز چای از باغ‌های گیلان و مازندران تا مهرماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: چایکاران تاکنون ۷۸ هزار تن برگ سبز چای به ارزش حدود ۱۶۴ میلیارد تومان برداشت کردند که ۴۸ درصد آن درجه یک و ۵۲ بقیه درجه دو بود.

رییس سازمان چای کشور در خصوص مطالبات چایکاران هم گفت: اخیرا مبلغ ۱ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان از مطالبات به حساب چایکاران واریز شده است. تاکنون مبلغ ۱۱۲ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان از مطالبات پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵۰ کارخانه چایسازی گیلان و مازندران هم امسال ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن چای خشک تولید کردند.

جهانساز با بیان اینکه فروش بازار چای خشک خوب است و امیدواریم وضعیت فروش آن بهتر شود، اضافه‌کرد: چای ایرنی سالم ارگانیک است و مردم برای ارتقای سلامت خود و خانواده‌شان چای داخلی مصرف کنند.

وی گفت:۹۰ درصد چای ایران در گیلان تولید می‌شود. باروتی، ممتاز،شكسته، قلم و شکسته قلم از انواع چای خشک تولیدی در کارخانه‌های چایسازی شمال ایران است.

گفتنی است؛چایکاران شمال کشور در سه مرحله بهاره،تابستانه و پاییزه برگ سبز برداشت می‌کنند. گیلان و مازندران ۵۵ هزار خانوار و ۲۵ هزارهکتار باغ چای دارد . ۹۰ درصد چای کشور در گیلان تولید می‌شود.سازمان چای کشور در لاهیجان مستقراست./ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار