کد خبر : 82248
تاریخ انتشار : شنبه 7 آبان 1401- 38: 10

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور:

پیش بینی پنج هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

پیش بینی پنج هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

کوشش تبار گفت: دولت در لایحه بودجه بیش از پنج هزار میلیارد تومان را در اختیار صندوق نوآوری و شکوفایی قرار داده تا از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت شود.

به گزارش گیلانستان به نقل از شبستان، «محسن کوشش تبار» شامگاه جمعه (۶ آبان) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری دستاوردهای سفر خود به گیلان را برشمرد و اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، دیپلماسی اقتصادی با رویکرد تقویت مبادلات اقتصادی با همسایگان در اولویت قرار گرفت.

 

 

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با بیان اینکه گیلان و بنادر آن پیشانی تعامل ایران با کشورهای حوزه خزر است عنوان کرد: حضور جدی بخش خصوصی در زیرساخت‌های بنادر استان گیلان محسوس است و قطعا برای نقش آفرینی بیشتر در حوزه مبادلات تجاری باید شرایطی در دریای خزر فراهم شود تا شاهد احداث بارانداز، ساخت اسکله، خرید کشتی و امثالهم باشیم.

 

 

 

کوشش تبار سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیاردی بخش خصوصی در بندر انزلی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اگر بتوانیم در منطقه تجاری اقتصادی انزلی زمینه مبادلات را فراهم کنیم زمینه اشتغال هم مهیا شده و مسیر ورود تجار و بازرگانان هم به این دست از بنادر میسر می‌گردد.

 

 

 

وی توسعه حمل و نقل هوایی برای افزایش مبادلات تجاری ایران به ویژه در بخش محصولات کشاورزی با بازار ۳۰۰ میلیونی اوراسیا را هم مورد توجه قرار داد و اذعان کرد: اتحادیه اقتصادی اوراسیا اتحادیه بسیار بااهمیتی است و با حضور پررنگ مناطق آزاد انزلی و آستارا برای کشورمان مفید واقع خواهند شد.

 

 

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور ابراز داشت: بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت، خرید هواپیما و فراهم کردن زمینه ماندگاری هواپیما در فرودگاه سردار جنگل رشت اقدامات و سرمایه‌گذاری بسیار خوبی انجام داده است که این امر حتما فرصت‌های جدیدی را برای استان به وجود می‌آورد.

 

 

 

کوشش تبار به بازدید خود از مرکز سرمایه‌گذاری استان گیلان هم اشاره کرد و اظهار داشت: با تکمیل خطوط  ریلی استان گیلان کشورمان در حوزه جابجایی و ترانزیت انواع کالا و مصالح به یک شریان وسیعی از خلیج فارس، دریای خزر، آسیای میانه و خاورمیانه متصل می‌شود.

 

 

 

وی تهیه اطلس سرمایه‌گذاری، تدوین فرصت‌های سرمایه‌گذاری، تسهیل در صدور مجوزات سرمایه‌گذاری و درگاه خدمات دولت را چند مقوله‌ای که استان گیلان به خوبی پیگیری می‌شود، خواند و افزود: گیلان استانی پویایی است و در حوزه احیا بنگاه‌های راکد که شمار آنها به ۱۶۲ واحد می‌رسد، اقدامات چشمگیری انجام شده است و احتمالا تا پایان سال تعداد بیشتری از ۸۰۰ واحد راکد استان به چرخه تولید باز می‌گردند.

 

 

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با بیان اینکه دولت امسال برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ضمن اعمال معافیت‌های مالیاتی در لایحه بودجه بیش از پنج هزار میلیارد تومان در اختیار صندوق نوآوری و شکوفایی قرار داده خاطرنشان کرد: از حدود هفت هزار شرکت دانش بنیان، ۸۰ شرکت مختص استان گیلان است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار