کد خبر : 83160
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 آبان 1401- 13: 20

چراغ سبز علوم پزشکی برای ورود نخبگان ایثار و شهادت در عرصه‌های مدیریتی

چراغ سبز علوم پزشکی برای ورود نخبگان ایثار و شهادت در عرصه‌های مدیریتی

.

به گزارش گیلانستان، حیدرعلی بالو سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان ظهر امروز در دیدار با جمعی از مدیران شاهد و ایثارگران دانشگاه‌های علوم پزشکی شمال کشور (گیلان، مازندران و گلستان) در دفتر ریاست با تأکید بر همگرایی و تلاش همه‌جانبه در انتقال فرهنگ انقلابی و اسلامی به دانشجویان به‌ویژه دانشجویان جامعه ایثارگری، اظهار کرد: تحقق کار فرهنگی و انتقال مفاهیم اسلامی و انقلابی صرفاً با وجود و تعدد دستگاه‌های فرهنگی همچون دبیرخانه ستاد ایثار و شاهد، ممکن نیست.

 

وی با اشاره به جان‌فشانی رزمندگان در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، افزود: ما در جامعه وظیفه‌داریم بخشی از نیازمندی‌های جامعه ایثار و شهادت را با اقدامات قانونی و حمایتی جبران کنیم.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت فراهم کردن زمینه لازم برای ورود توانمندان و نخبگان ایثار و شهادت به عرصه‌های خدمتی تأکید کرد و گفت: هدف ما در بخش‌های متولی ایثارگران و شاهد باید استفاده از توان و ظرفیت این قشر ایثارگر و با شهامت در سطوح مختلف ساختار مدیریتی باشد.

 

بالو، با اشاره به ۲ مزیت «کم‌توقعی» و «بالا بودن روحیه ایثارگری» در بین رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس و پس‌ازآن، بیان کرد: اکنون نیز جامعه و متولیان امر باید تلاش کنند تا ضمن تربیت و پرورش دانشجویان، از ظرفیت و توانمندی آن‌ها به کار گرفته تا مشکلات مردم با دلسوزی، پشتکار و روحیه ایثارگری حل و رفع شود.

 

دانشجوی ایثار و شهادت باید کارآمد باشد

 

منصور رنجبر، دبیر ستاد امور دانشجویان شاهد و ایثارگر کلان منطقه یک کشور نیز در این نشست با اشاره به وجود قوانین و آیین‌نامه‌ها در راستای حمایت از دانشجویان شاهد و ایثارگر، اظهار کرد: دانشجوی شاهد و ایثار جز فراگیری علم و دانش و تربیت اسلامی و انقلابی نباید دغدغه‌‌ دیگری داشته باشد.

 

وی با اشاره به تلاش ستاد امور دانشجویان شاهد و ایثارگر در جهت اجرای ماده ۱۳ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، گفت: بر اساس این قوانین، دانشجوی ایثار و شهادت باید کارآمد باشد و با درک صحیح از جامعه، مشکلات نظام سلامت را در همه برهه‌ها، حل کند.

 

دبیر ستاد امور دانشجویان شاهد و ایثارگر کلان منطقه یک کشور، تربیت خوب و هم‌تراز با مشی انقلاب اسلامی پزشک و پرستار و دیگر دانشجویان علوم پزشکی را از مهم‌ترین اولویت‌های این ستاد برشمرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار