کد خبر : 57224
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 مهر 1399- 17: 18

یادداشت/ فعال سیاسی اجتماعی:

چرا استاندار، نمایندگان یا فرماندار به اختلافات شورای شهر رشت ورود نمی کنند؟!

چرا استاندار، نمایندگان یا فرماندار به اختلافات شورای شهر رشت ورود نمی کنند؟!

چرا استاندار و معاون و فرماندارش یک مصاحبه انتقادی در باره وضعیت شورا انجام نمی دهند تا مردم بدانند که یک نهاد و مسئولی پی گیر وضعیت شهر است؟

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان/ نقی هدایتی فعال سیاسی اجتماعی نوشت: شورای پنجم رشت در بیش از سه سال گذشته هم به اعتبار و آبروی نهاد شورا و رشت و گیلان آسیب زده و هم این که به منافع شهر و رشتوندان خسارت زیادی وارد نموده است اما گویی شورای رشت منطقه خودمختاری است که می تواند هر آن گونه که دوست دارد رفتار کند و تصمیم بگیرد و ظاهرا نهادی هم نیست جلوی رفتار شورا را بگیرد و دغدغه های مردم را کاهش دهد .
مساله مهم این است که طبق قانون حل و فصل مشکلات مربوط به شورای شهر رشت ، امر پیچیده ای نیست و در فصل چهارم بند دو قانون انتخابات و تشکیلات و وظایف شوراها ، ترتیب رسیدگی به تخلفات شوراها تصریح شده است :
هیأت حل اختلاف و رسیدگی به شکایات استان به عضویت و ریاست استاندار و عضویت رئیس کل دادگستری استان، دو نفر از اعضای شورای استان به انتخاب آن شورا و یک نفر از نمایندگان استان مربوطه در مجلس شورای اسلامی جهت رسیدگی به شکایات از شورای شهر و شورای شهرستان تشکیل می شود”.
آیا مجموعه اقدامات شورای رشت از مصادیق لازم برای طرح آن در شورای حل اختلاف استان نبوده است؟ چرا استاندار گیلان میکانسیم ماشه حل اختلاف را فعال نکرده است ؟!؟ آیا استاندار، معاون عمرانی و فرماندار ندارد که به اختلافات شورا ورود کند؟؟؟چرا استاندار و معاون و فرماندارش یک مصاحبه انتقادی در باره وضعیت شورا انجام نمی دهند تا مردم بدانند که یک نهاد و مسئولی پی گیر وضعیت شهر است؟ آیا نمایندگان رشت مسئولیتی در برابر مردم ندارند؟ آیا دریافت دناپلاس و قرص و واکسن مهم است یا شورایی که مهم ترین شهر شمال کشور را به بن بست کشانده است؟؟؟جلسات و عکس های یادگاری به کدام درد مردم می خورد؟؟ آیا تشکیل کارگروه تعیین وضعیت سپیدرود و جلسات با این گروه یا آن گروه و بازدید از این بخش و روستا مهم تر از تعیین تکلیف شورای رشت است؟؟؟مردم تا چه زمانی باید اسیر و گروگان لجبازی، سیاسی کاری و باند بازی اعضای شورای رشت باشند؟
درست است که مسئولیت مستقیم سیاست‌گذاری توسعه شهری به عهده شوراهای اسلامی شهر است اما چرا نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی وزیر کشور و یا استاندار را مخاطب قرار نمی دهند؟؟؟چرا سوالی و نطقی صورت نمی گیرد؟؟؟آیا باید باور کنیم که سکوت شان در برابر رفتار شورای رشت، عادی است؟!؟!؟!؟!؟
مردم انتظار دارند رسانه های استان موضوع شورای رشت را واکاوی کنند . هیچ چیزی برای رسانه ها مهم تر از منافع و حقوق مردم و اعتبار یک شهر نیست که موضع نگرفتن و سکوت را ترجیح می دهند. رسانه های استان باید دیده بانی کنند !.
این وضعیت آزار دهنده است و وضعیت شورای شهر باید سریعا حل و فصل شود و اجازه ندهند این وضعیت آشفته ادامه یابد . آقای استاندار مکانیسم ماشه حل اختلاف را فعال کنید .

(صفحه اینستاگرام نقی هدایتی)

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار