کد خبر : 44597
تاریخ انتشار : شنبه 16 آذر 1398- 03: 17

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گیلان:

چه شده برخی از دانشجویان اسبق آرمان‌های انقلابیشان را به یاد نمی‌آروند

چه شده برخی از دانشجویان اسبق آرمان‌های انقلابیشان را به یاد نمی‌آروند

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گیلان گفت: چه شده برخی از دانشجویان اسبق آرمان‌های انقلابیشان را به یاد نمی‌آروند، به یاد نمی‌آورند هزینه داده اند تا استکبار بر کشورشان غلبه نکند.

به گزارش گیلانستان، مهدی مدیری، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گیلان طی سخنانی در پیش خطبه‌های نماز جمعه لنگرود گفت: طبق منویات و مطالبه مقام معظم رهبری پیرامون حضور دانشجویان انقلابی در تریبون‌های نمازجمعه، جای بسی تقدیر و تشکر از نماینده محترم، ولی فقیه در استان گیلان حضرت آیت الله فلاحتی است که تقاضای دانشجویان بسیجی و انقلابی پیرامون این دغدغه را مورد پیگیری جدی قرار داده و این امر با تلاش ایشان محقق شد که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به فرارسیدن روز دانشجو ادامه داد: به یاد می‌آوریم حماسه آن سه دانشجویی را که در راه مبارزه با نظام سلطه در محیط مقدس دانشگاه جان خود را از دست دادند. نظام سلطه‌ای که مبنای دو قطبی سازی جهانیست، قطبی مسلط و قطبی زیر سلطه دانشجویی که ندای جنگ فقر و غنا را سر می‌دهد.

مدیری افزود: دانشجو استعمار را فقط به معنای نظامی آن نمی‌بیند بلکه خود را باید در مقام افسری ببیند که در راستای مبارزه با استعماری فرانو آتش به اختیار عمل کند. دانشجو می‌داند که لازمه حضور در صحنه مبارزه، بصیرت سیاسی است، سیاست زده نمی‌شود، چون خط و آرمان مشخص است. می‌داند در انقلاب اسلامی بر خلاف مشروطه خط گم نگردید برای آنکه ولایت فقیه را داشتیم.

وی بیان کرد: دانشجو در گام دوم، انقلاب را صدایی جدید می‌داند که فطرت آدمی را صدا می‌زند و او را از هر تجدید نظر و انفعالی به دور می‌داند. تغییر اندیشه و آرمان کاملا چیز بدیهی‌ای است و ریزش‌ها را در راه عدالت و مبارزه با فساد همانند دوران صدر سالام طبیعی است. اما مسئله دانشجو این است که چه اتفاقی افتاده است؟! آمریکا آمریکا نیست یا آن آرمان‌ها، آن آرمان‌ها نیستند؟!

این فعال دانشجویی ادامه داد: چه شده است برخی از دانشجویان اسبق آرمان‌های انقلابیشان را به یاد نمی‌آروند، به یاد نمی‌آورند هزینه داده اند تا استکبار بر کشورشان غلبه نکند. دانشجو باید بداند
زمانی نیازمند جان به کف بودن بود، آری بایستی زنده باشی و کمر همت به خرج دهی و در اوج ناملایماتی‌ها مایوس نشوی.

مدیری اضافه کرد:‌ای دانشجو! پیشرفت را از مدیریت جهادی‌ای طلب کن که ایمان اسلامی و عبارت ما می‌توانیم را به دنبال داشته باشد. دانشجو واقعیت موجود را می‌پذیرد و اقرار به داشتن فاصله‌ای ژرف از آنچه که بایستی می‌شده است می‌کند، اما در عین حال می‌داند هیچ بهانه‌ای مجوز نا امیدی نیست.

وی ادامه داد:‌ای ملت! مصداق ملموس امید را در آن دانشجوی بسیجی‌ای می‌توانید ببینید که بدون هیچ چشم داشتی در محروم‌ترین مناطق در حال خدمت رسانی هستند. دانشجو باید آرمان‌ها را طلب کند خواهان استقلال باشد، خواهان آزادی باشد، رفع تبعیض کند و فریاد عدالت خواهانه سر دهد، اما بداند که شیخ فضل الله‌ها از مشروطه‌ای ترسیدند که آزادی و عدالت را به شکل غربی آن معنا کنند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گیلان تاکید کرد:‌ای دانشجو براستی نسبت آزادی دموکراتیک با معنای آزادی در یک حکومتی که مبتنی بر دین است، چیست؟ دانشجو باید بداند رسالتش بر تولید علم است در عین حال که موذن جامعه است، موذن بودن جامعه مقبولیت را طلب می‌کند و مقبولیت، جنگیدن و مبارزه برای تحقق آرمان‌ها را.

مدیری تصریح کرد: دانشجوی حزب اللهی انقلابی کف توقع را از یک دولت اسلامی دارد. دولتی که در عین حال بها می‌دهد به آرای مخالفین، به تقویت دانشجویان انقلابی که موید آرمان‌ها هستند بپردازند و رسالتش را به عنوان یک دولت اسلامی و انقلابی به عمل رساند نه آنکه خارج از گود بنشیند و نظاره گر بهم ریختن توازن فکری باشد.

وی گفت: دشمن از تمام قوای خود در جهت مهندسی فکری فضای دانشجویی به سمت خود مضایقه‌ای نمی‌کند. دانشجوی انقلابی در ضمن جولان در عرصهمجازی به تخاطب واقعی می‌پردازد و مباحثه گر و مناظره گر است و می‌داند بایستی مستقیما در برابر انحرافات مستدلانه و علمی اقدام کند. واقعیت حاکم جهانی را تقابل بین اسلام و کفر دیده است و می‌داند مقاومت و ایمان به وعده‌ی الهی رمز پیروزیست. آری، صبر؛ ظهور نزدیک است گرچه آن‌ها بعید بدانند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار