کد خبر : 63897
تاریخ انتشار : جمعه 22 اسفند 1399- 57: 12

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس:

کارخانه دخانیات در حال معامله گری بوده و با ورود مافیا و سناریوهای تکراری، اعلام خطر می‌کنم

کارخانه دخانیات در حال معامله گری بوده و با ورود مافیا و سناریوهای تکراری، اعلام خطر می‌کنم

آقازاده از رفع تصرف کارخانه پوشش خبر داد و گفت: به لطف خدا ملک و املاکی که بیش از ۲۰ سال تحت تصرف بخش نااهل خصوصی بود به نفع دولت برگشت داده شد و با قدرت و قوت احیای دوباره کارخانه پوشش در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیدعلی آقازاده» امروز(پنج‌شنبه، ۲۱ اسفند) در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های استان گیلان از جمله در بخش‌های کشاورزی و صنعت اظهار کرد: کشاورزی گیلان به‌ دلیل ساز و کارهای لازم برای بهره‌برداری از فرصت‌ها باید بیش از این مورد توجه قرار می‌گرفت تا زمینه اشتغال و درآمد پایدار را برای مردم این استان به همراه داشته باشد.

 

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به اولویت‌های در نظر گرفته شده برای استان گیلان از جمله در حوزه‌های کشاورزی و صنعت در سنوات اخیر اذعان کرد: معتقدیم ساز و کار لازم برای بهره‌برداری از فرصت‌ها در استان گیلان وجود دارد و می‌توان با مشورت متخصصین و نیروهای اجرایی برای رسیدن به شرایط مطلوب تلاش کرد.

 

وی با اشاره به اینکه زمین کشاورزی و تولید برنج و شلتوک به عنوان محصولی استراتژیک در گیلان وجود دارد که می‌بایست ظرفیت بالای اشتغال را در استان به همراه می داشت افزود: با وجود تلاش‌های انجام شده اما به دلیل برخی غفلت‌ها شاهد عقب ماندگی در حوزه‌هایی از جمله کشاورزی و صنعت بوده‌ایم.

 

آقازاده با تاکید بر لزوم توجه به پیشرفت‌های کمی و کیفی در بخش کشاورزی به عنوان محصول استراتژیک و زمینه‌سازی برای آن تصریح کرد: با توجه بیشتر به امر اصلاح امور کشاورزی و مکانیزه کردن فرآیندها می‌توان وضعیت کشاورزی گیلان را به سطح مطلوبی رساند چرا که تا امروز در استان از فرصت‌ها به خوبی استفاده نشده و نتوانستیم کشاورزی را به سطح مطلوب برسانیم.

 

وی اهمیت اشتغال پایدار، صرفه اقتصادی، مقابله با تغییرات کاربری اراضی و توجه به منابع آبی را از مؤلفه‌های مهم در گسترش کشاورزی گیلان خواند و در همین مورد افزود: یکی دیگر از دغدغه‌های استان گیلان مسئله صنعتی است که می‌توانست فرصت مناسبی برای پیشرفت گیلان و اشتغال فرزندان این استان باشد.

 

نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید بر اینکه توسعه صنعت، ساز و کارهای مربوط به خود را دارد گفت: به روز کردن دستگاه‌ها، وجود سرمایه در گردش، تسهیلات لازم بازرگانی، تضمین خرید کالا، کیفیت‌بخشی به محصولات رقابت‌پذیر با محصولات خارجی از جمله ساز و کارهایی است که باید مورد توجه مسئولان بخش صنعت قرار بگیرد.

 

وی با بیان اینکه تنها حدود ۴۰ درصد از ظرفیت صنعتی گیلان مشغول به کار است که آن‌ها نیز با مشکلاتی مواجه هستند تصریح کرد: برخی از کارخانه‌ها به صورت دولتی و با حمایت بانک توسعه، صنعت و معدن مشغول به کار هستند و برخی از کارخانه‌ها نیز که روزی تولیدات آن‌ها چشم‌نواز بود به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده‌اند.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان کارخانه پوشش، رشت الکتریک و صنایع ابریشم گیلان را از جمله این واحدهای صنعتی خواند و اظهار داشت: روزگاری بیش از سه هزار و ۵۰۰ خانواده به کارخانه ابریشم گیلان وابسته بودند و با عرضه نوغان و کشاورزی زندگی می‌کردند.

 

آقازاده سوء مدیریت، رانت‌خواری، باند،بازی و مطامع شخصی را از عوامل تخریب و تعطیلی کارخانه‌های استان گیلان اعلام کرد و افزود: متاسفانه باندهای مافیا و منفعت طلب با همکاری برخی از مسئولان مربوطه و دستگاه‌های دولتی به غارتگری کارخانه‌ها پرداختند به طوری‌که با تعطیلی آن‌ها جز حسرت چیزی برای مردم گیلان باقی نماند.

 

وی با بیان اینکه پیگیری‌ها نشان می‌دهد اگر چه برخی از کارخانه‌ها در حال کار هستند اما نفس‌های آن‌ها نیر به شماره افتاده و در حال احتضارند اذعان کرد: کارخانه خاور و ایران پوپلین با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند و مسئولان نباید از این کارخانه‌ها غفلت نکنند چرا که مشکلات فراوانی پیش روی آن‌ها است.

 

نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس با اشاره به سفر رئیس قوه قضاییه به گیلان تصریح کرد: پیگیری‌های صورت گرفته در مورد احیای صنعت گیلان با دخالت موثر تیم جدید مدیریت قضایی استان که با روحیه انقلابی اقدام به پیگیری کرده و اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است نوید بخش آینده‌ای روشن در بخش صنعت و اشتغال برای گیلان خواهد بود.

 

آقازاده پیگیری‌های انجام شده و همکاری بسیار خوب و دخالت موثر تیم جدید قوه قضاییه و حمایت‌های رئیس این قوه را متذکر شد و گفت: به لطف خدا ملک و املاکی که بیش از بیست سال تحت تصرف بخش نااهل خصوصی بود به نفع دولت برگشت داده شد و با قدرت و قوت احیای دوباره کارخانه پوشش در دستور کار قرار گرفت .

 

نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه دیگر اجازه هیچ‌گونه کوتاهی و تعلل به مسئولان داده نمی‌شود افزود: احیای دوباره کارخانه پوشش با سرگذشت غمبار خود تبدیل به غده‌های سرطانی شده بود که به حول و قوه الهی بعد از بیست سال در حال بهبود یافتن است و مردم منتظر اتفاقات خوب در حوزه صنعت و اشتغال باشد.

 

آقا زاده با بیان اینکه کارخانه‌هایی مانند خاور با وجود اینکه در حال فعالیت هستند اما ضرردهی داشته و دچار مشکل هستند گفت: درباره کارخانه دخانیات نیز اعلام خطر می‌کنم چرا که این کارخانه نیز در حال معامله‌گری بوده و انگار مافیا ورود کرده تا سناریوی کارخانه‌های دیگر را مجددا تکرار کنند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس خاطرنشان کرد:  هشدار می‌دهم که دیگر اجازه چنین جنایاتی را در استان گیلان نخواهیم داد و چه در استان و چه در مرکز آن با همکاری مردم و قوه قضاییه غارتگران بیت‌المال را به سزای اعمالشان خواهیم رساند.

 

پایان پیام/ شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار