کد خبر : 63661
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399- 00: 18

کانونی برتر در دل روستا/ کانون «سراج» خانه امید بچه‌های روستا شد

کانونی برتر در دل روستا/ کانون «سراج» خانه امید بچه‌های روستا شد

کانون فرهنگی هنری «سراج» مسجد علی ابن موسی الرضا(ع) در دل روستای خراط محله واقع شده و خانه امید برای بچه‌های روستا است.

به گزارش گیلانستان، کانون فرهنگی هنری «سراج» از ۳۰ تیر سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را در روستای خراط‌‌محله از شهرستان صومعه‌سرا آغاز کرد،‌این کانون فرهنگی هنری با ۱۳۷ نفر عضو ثابت و فعال در رشته‌های مختلف قرآن و عترت، فعالیت‌های اجتماعی، اردویی و گردشگری، آموزش و توانمندسازی، ورزش و سلامت و رسیدگی به مشکلات جوانان و نوجوانان به مخاطبان خدمات ارائه می‌دهد.

این کانون در راستای منویات مقام معظم رهبری به پرورش و تربیت نیروهای انقلابی می‌پردازد و توانسته با فعالیت‌های مستمر و موثر رتبه دوم در سطح شهرستان، رتبه ششم در سطح استان و رتبه ۸۱ در سطح کشور را در زمینه فهما کسب کند.

این کانون مسجدی، به عنوان هماهنگ کننده و حلقه اتصالی میان کلیه تشکل‌های دینی و فرهنگی مردمی در منطقه خود است و توانسته است به صورت زیربنایی در حوزه فرهنگسازی، آموزش و تبلیغ فعالیت‌های گسترده‌ای داشته باشد.

حجت‌الاسلام«سیدمهدی حسینی» کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد را حلقه وصلی دانست که بسیاری از ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و جوانان را دور هم جمع می‌کنند اظهار کرد: بهترین مکان برای جذب جوانان به مساجد همین کانون‌های فرهنگی هنری است و لذا انتظار می‌رود تا از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری «سراج» مسجد علیابن‌موسی‌الرضا(ع) خراط محله افزود: در دین مبین اسلام همه مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در مسجد مطرح و بررسی لازم انجام می شد و این نشان از جایگاه ویژه مسجد در دین اسلام است.

وی با بیان اینکه کانون‌ فرهنگی «سراج» برای حضور نوجوانان و جوانان به مسجد برنامه‌ریزی جامعی دارد گفت: وظیفه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بیشتر از پیش سنگین شده است، امروز نیازمند کارهای تشکیلاتی و منسجم‌تر هستیم.

حجت‌الاسلام حسینی از استقبال مردم روستا از فعالیت‌های آموزشی در عرصه هنری، قرآنی، خدمات مشاوره‌ای، فعالیت‌های گروهی و اجتماعی خبرداد و تصریح کرد: فعالیت‌های روستایی به اندازه فعالیت‌های شهری کارآمد و مهم هستند و نباید از چشم مدیران در سطوح مختلف باز بماند.

مدیر کانون فرهنگی هنری «سراج» مسجد علیابن‌موسی‌الرضا(ع) خراط محله خاطرنشان کرد: اکثر ارگان‌های فرهنگی تمام برنامه‌های خود را به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل کرده‌اند، اما کار بچه‌های مسجد در این ایام بیش از پیش شده است.

وی با بیان اینکه در ایام کرونا با همکاری پایگاه بسیج و دهیاری و … اقدام به ضدعفونی کردن این روستا کردیم اظهار کرد: توزیع بسته‌های معیشتی، اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی و رزمایش همدلی از جمله برنامه‌های بچه‌های کانون در ایام کرونا بوده است.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه با سپردن کارها به جوانان و نوجوانان آنها را جذب مساجد می‌کنیم افزود: برگزاری مسابقه‌های  فوتبال دستی، تنیس روی میز، دارت ویژه نوجوانان کانون سراج از جمله برنامه‌های این کانون برای سنین نوجوان این کانون است.

مدیر کانون فرهنگی هنری «سراج» مسجد علیابن‌موسی‌الرضا(ع) خراط محله با اشاره به اینکه با حضور کانون‌ها در مساجد فعالیت مساجد خیلی بیشتر شد گفت: امروز کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد می‌درخشند و به عنوان یک عضو در مسجد جوانان را به مسجد می‌آورند.

وی تصریح کرد: مساجد باید خیلی فراتر از آن چیزی که امروز هستند کارکرد و فعالیت داشته باشند و محدود به یک زمان خاص نبوده، جوان‌گرایی داشته باشند .

گفتنی است، دلسوزی مدیر کانون فرهنگی هنری یک موضوع اساسی است که در بین همه کانون‌های فرهنگی و هنری فعال کشور حائز اهمیت و دقت و توجه است و باید مردم و مسئولان قدردان این جهادگران و یا افسران جنگ نرم باشند که در کنار تمامی دغدغه‌های شخصی خود سکاندار یک مرکز فرهنگی و هنری و مایه امیدی برای جوانان و نوجوانان یک منطقه می‌شوند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار