کد خبر : 59263
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 آبان 1399- 10: 12

مدیرکل انتقال خون گیلان:

کاهش ذخایر خونی گیلان/ اهدای خون سیستم ایمنی بدن را ضعیف نمی‌کند

کاهش ذخایر خونی گیلان/ اهدای خون سیستم ایمنی بدن را ضعیف نمی‌کند

مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به کاهش ذخایر خونی در استان، دعوت از شهروندان برای اهدای خون و کمک به بیماران نیازمند فرآورده‌های خونی، گفت: اهدای خون سیستم ایمنی بدن را ضعیف نمی‌کند.

به گزارش گیلانستان، بابک پاکدل با بیان اینکه از اسفند سال گذشته میزان مراجعات مردم به اداره کل انتقال خون استان گیلان کاهش پیدا کرده است، بیان کرد: این کاهش مراجعات، به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده است.

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: از فروردین تا ۲۶ آبان ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۵۰ هزار و ۳۷ واحد خون کامل، پلاکت سینگل و پلاسمای کووید ۱۹ اهدا شده است.

وی با بیان اینکه در مورد اهدای خون کامل نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشتیم، افزود: در زمینه پلاکت سینگل، ۴۴ درصد رشد داشته‌ایم.

پاکدل همچنین به موضوع اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونایی نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۳۶۵ نفر از بهبود یافتگان کرونایی در این مدت به مراکز اهدا مراجعه کردند که پلاسمای ۱۰۷ نفر به مراکز درمانی ارسال شد.

وی با تاکید بر اینکه مراکز خون گیری به طور مستمر ضدعفونی می‌شوند و مردم از این بابت اطمینان خاطر داشته باشند، تصریح کرد: در حال حاضر نیازمند همه گروه‌های خونی هستیم زیرا میزان ذخایر خونی باید ۷ روز باشد که در حال حاضر برای ما زیر ۵ روز است.

پاکدل با اشاره به اینکه اهدا کنندگان خون مهمترین سرمایه ما محسوب شده و قوت قلب ما هستند، تأکید کرد: نیازمند مشارکت اهداکنندگان خون و همچنین شهروندانی هستیم که برای نخستین بار خون را اهدا می‌کنند، هستیم.

مدیرکل انتقال خون گیلان با تاکید بر اینکه اهدای خون هیچ تأثیری در کاهش سیستم ایمنی بدن ندارد، ادامه داد: برخی نگران آن هستند که در شرایط فعلی با اهدای خون مقاومت بدن آنها کم شود اما به هیچ عنوان چنین چیزی صحت ندارد و آنها پس از اهدای خون با خوردن مایعات و استراحت، مشکلی نخواهند داشت.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار