کد خبر : 88595
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد

کاهش ۱۲ درجه ای دمای گیلان از سه شنبه/ بارش برف در بالادست

کاهش ۱۲ درجه ای دمای گیلان از سه شنبه/ بارش برف در بالادست

مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش شش تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و گفت: احتمال رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات بالادست تا پایان هفته وجود دارد.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را کمی ابری تا نیمه ابری دانست و اظهار کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای استان بین شش و ۲۹ درجه سلسیوس در نوسان است.

 

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده استقرار جریانات جنوبی در منطقه دانست و افزود: شرایط برای وزش باد جنوبی شدید و خیلی شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها و روند افزایش دما تا صبح سه شنبه در منطقه مهیاست.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به تقویت جریانات جنوبی و افزایش پنج تا ۱۰ درجه متوسط دمای هوای استان طی فردا، ادامه داد: طی این مدت گاهی با گذر جریانات کم و بیش ناپایدار، وقوع رگبار باران و رعد و برق و احتمال تگرگ دور از انتظار نیست.

 

دادرس ادامه داد: به تدریج از اواخر وقت سه شنبه با شمالی شدن جریانات سطح زمین، ابرناکی و مه آلود شدن هوا و کاهش محسوس دما و بارندگی و وزش باد پیش بینی می شود.

 

وی از کاهش شش تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و گفت: احتمال رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات بالادست تا پایان هفته وجود دارد.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان از احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و جاری شدن سیلاب و خسارت به محصولات کشاورزی و برخورد صاعقه و تگرگ و کولاک برف و بهمن نیز خبر داد.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار