کد خبر : 29821
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مهر 1397- 46: 16

کاهش ۸ درجه‌ای دمای هوا گیلان/ دیار میرزا دوباره بارانی می‌شود

کاهش ۸ درجه‌ای دمای هوا گیلان/ دیار میرزا دوباره بارانی می‌شود

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان از کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا، وزش باد، رعدوبرق و بارش شدید باران از اواخر وقت پنج‌شنبه در گیلان خبر داد.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس در گفت‌وگویی با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان در روزهای آینده اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ تدریجی توده هوای سرد و بارشی از اواخر وقت پنج‌شنبه به منطقه است.

وی با اشاره به کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دمای هوای گیلان در روزهای آینده افزود: با توجه به روند تدریجی کاهش دما از روز پنج‌شنبه در مناطق جلگه‌ای، آسمان گیلان از جمعه تا شنبه بارانی و همراه با وزش شدید باد و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه بارندگی در بعضی از مناطق، به‌ویژه نواحی مرکزی و غربی استان شدید پیش‌بینی‌شده گفت: بارش باران و وزش باد از بعدازظهر پنج‌شنبه تا ظهر شنبه در بعضی از مناطق و به‌ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها، رگباری و شدید پیش‌بینی می‌شود و احتمال شکستن درختان و خسارت به تأسیسات و ابنیه نیز وجود دارد.

دادرس با اشاره به اینکه دریا در این مدت مواج و طوفانی بوده و برای فعالیت‌های مرتبط مناسب نیست گفت: با توجه به ماهیت بارش‌های شدید در بازه زمانی کوتاه‌مدت، احتمال آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رانش و لغزش زمین در بعضی از مناطق استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه از استقرار افراد و تجهیزات در حاشیه و حریم رودخانه‌ها پرهیز شود گفت: با توجه به پیش‌بینی وقوع بارش‌های رگباری و رعدوبرق، مردم از قرار گرفتن در فضای باز و مناطق مرتفع و پارک کردن خودروها در زیر درختان خودداری کنند.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان گفت: با توجه به ماهیت بارش‌های شدید در بازه زمانی کوتاه‌مدت، بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی و مرغداری‌ها تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

دادرس با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات احتمالی به عمل‌آورند تصریح کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد گفت: مسئولان با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه‌های کارشناسی را صادر نمایند./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار