کد خبر : 63655
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان:

کتابخانه گردی و نهال کاری در ۱۱ کتابخانه عمومی گیلان اجرا می‌شود

کتابخانه گردی و نهال کاری در ۱۱ کتابخانه عمومی گیلان اجرا می‌شود

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: همزمان با سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌ها طرح «کتابخانه‌گردی» و «درخت یاری» در ۱۱ کتابخانه گیلان برگزار می شود.

به گزارش گیلانستان، پریسا کرمی با اشاره به اجرای طرح «کتابخانه گردی» از امروز تا دوشنبه ۱۸ اسفند ماه در استان گیلان، اظهار کرد: این طرح همزمان با هفدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طرح در ۱۱ کتابخانه تازه تأسیس و شاخص استان گیلان اجرا می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را افزایش آشنایی عموم مردم و مدیران اجرایی و فرهنگی کشور با جنبه‌های مختلف فعالیت کتابخانه‌های عمومی در کتابخانه‌ها برشمرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا مسئولان و مردم می‌توانند تنها در شهرهای زرد، آبی و سفید با رعایت کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی از نزدیک از فعالیت‌های کتابخانه های بازدید کنند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان ادامه داد: در این طرح علاقه مندان علاوه بر بازدید از بخش‌ها و امکانات مختلف کتابخانه کارت عضویت رایگان نیز دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به همزمانی اجرای این طرح با هفته منابع طبیعی و درخت کاری، اضافه کرد: به همین مناسبت طرح «درخت یاری» با کاشت ۲۲ اصله نهال توسط کتابداران، اعضا و مسئولان در کتابخانه‌های عمومی و نامگذاری آن به نام شهدا، نویسندگان، بزرگان و شعرا از امروز تا ۲۰ اسفند ماه در ۱۱ کتابخانه منتخب اجرایی می‌شود.

کرمی همچنین ادامه داد: اعضایی که مشمول جریمه دیر کرد شده‌اند از روز ۱۶ تا ۲۰ اسفند ماه به شرط بازگرداندن کتاب با بخشود گی مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه این طرح روز دوشنبه به صورت نمادین در مرکز استان گیلان با حضور مسئولان ارشد استانی، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، چهره‌های فرهنگی، سیاسی، مذهبی، ورزشکاران و اهالی رسانه اجرایی از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۶ عصر به میزبانی کتابخانه عمومی میرزا کوچک جنگلی رشت اجرایی می‌شود.

لازم به ذکر است؛ کتابخانه عمومی میرزا کوچک جنگلی رشت، باقرالعلوم (ع) صومعه سرا، شهید مجیدی روستای لیفشاگرد، امام خمینی (ره) کپورچال بندر انزلی، شهید باهنر لاهیجان، شهید شفیعی لیالستان، امام علی (ع) روستای کلاشم، دکتر حسین الهی قمشه ای (مادر و کودک) شفت، شمسی موسوی واجارگاه، اهل بیت (ع) آستانه اشرفیه و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی چوبر شهرستان تالش ۱۱ کتابخانه منتخب برگزار کننده طرح کتابخانه گردی در گیلان هستند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار