کد خبر : 6627
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1395- 11: 15

کتابداران عاملان ترویج ارزش‌های کتاب هستند

کتابداران عاملان ترویج ارزش‌های کتاب هستند

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: در جامعه اسلامی ارج نهادن به مقام کتاب یک ضرورت است و کتابداران عاملان ترویج ارزش‌های کتاب هستند اگر صحیفه امام(ره) در اختیار ما نبود این انقلاب پابرجا و پویا نمی‌ماند.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت آخرین روز کتاب و کتابخوانی در دیداری صمیمانه با جمعی از کتابداران در رشت اظهار داشت: به واسطه اربعین حسینی شوری در جهان اسلام به پا شده است که بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون مسلمان در سراسر جهان در کربلا تجمع کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه برخی کشور های اسلامی با گرفتن جان مسلمانان دشمنان واقعی اسلام را از یاد برده‌اند افزود:  امروز جمهوری اسلامی دنباله رو اهداف رسول خدا و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و  شور و شعف حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین بیان گر این امر است.

قربانی با اشاره به اینکه ترویج کتاب خدا و احکام آن سرمشق اهداف ملت اسلامی است تصریح کرد: به فرموده امام علی(ع) کتاب بوستان معطر عالمان است و عالمان افکارشان را از کتاب ها کسب می‌کنند و افرادی که اهل کتاب نیستند از ارزش های آن بی‌اطلاع هستند.

وی با تاکید بر اینکه بزرگان برای تهیه کتاب های ارزشمند تلاش های بسیاری کردند اعلام کرد: کتاب عامل تفکر، تحرک و انقلاب  در جامعه است و کسانی که اهل کتاب نیستند از اثرهای سودمند کتاب بی‌اطلاع هستند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه  تاکنون ۶۷ جلد کتاب تالیف کرده است خاطرنشان کرد: امروز کتاب های ارزشمند کمتری در جامعه  نوشته می‌شود لذا نوشتن گوشه‌نشینی، رنج  و تلاش می‌خواهد.

قربانی تاکید کرد: در جامعه اسلامی ارج نهادن به مقام کتاب یک ضرورت است  و کتابداران عاملان ترویج ارزش های کتاب هستند اگر صحیفه امام(ره) در اختیار ما نبود این انقلاب پابرجا و پویا نمی‌ماند.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت با بیان اینکه نوشتن کتاب به معنای در اختیار گذاشتن  غذای فکر به ملت است افزود: حمایت و کمک به نشر کتابهای سودمند و سهل کردن تهیه کتاب  لازمه جامعه اسلامی است.

امام جمعه رشت  خاطرنشان کرد: از وظایف ملت مسلمان است که قدر شناس کتاب و اصحاب قلم  باشد و در راستای نشر کتابهای مفید و حمایت از کتاب داران بسیار تلاش کنند.تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار