کد خبر : 803
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۹:۱۹

کتاب درسی امسال آماده پخش

کتاب درسی امسال آماده پخش

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آماده توزیع بودن کتب درسی سال تحصیلی جدید گفت: کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۹۶-۹۵ نیز از هم‌اکنون زیر چاپ رفته است.

به گزارش “در گیلان” ، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در چهل و یکمین مجمع عمومی مدیران دبیرخانه‌های نظام اداری کشور که در سالن مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار داشت: دبیرخانه‌ها قلب سازمان هستند و ورودی و خروجی‌های سازمان از طریق دبیرخانه‌ها دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه دبیرخانه‌ها رکن اصلی بروکراسی محسوب می‌شوند، گفت: این بروکراسی به معنای حاکمیت دفاتر است و اگر دبیرخانه‌ها نباشند سوابق اداری از بین می‌رود.

فانی افزود: در سال‌های اخیر با ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) روال دبیرخانه‌ها سالم و سلامت دنبال می‌شود که لازمه آن توسعه زیرساخت‌های فناوری است.

وزیر آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش در حوزه فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد:‌ آموزش و پرورش عهده‌دار 105 هزار مدرسه کشور است و در نقاطی مدرسه وجود دارد که هیچ دستگاه دولتی آنجا حضور ندارد.

وی  افزود: از مجموع 105 هزار مدرسه کشور، 110 مدرسه دارای یک دانش‌آموز است و 4800 مدرسه با کمتر از 5 دانش‌آموز اداره می‌شود که همگی آنها در راستای توسعه عدالت آموزشی و انسداد مبادی بیسوادی است.

فانی با بیان اینکه در آموزش و پرورش یک میلیون فرهنگی شاغل داریم، تصریح کرد: در این بین همچنین هر سال 130 میلیون جلد کتاب درسی چاپ و برای بیش از 13 میلیون دانش‌آموز ارسال می‌شود.

وی افزود: در عین حال که کتاب‌های درسی سال تحصیلی 95-94 آماده توزیع است، کتاب‌های درسی سال تحصیلی 96-95 زیر چاپ است و مقداری از آنها نیز از زیر چاپ خارج شده است زیرا برای چاپ یک سال کتاب‌های درسی به 14 ماه زمان نیاز داریم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آماده‌سازی دانش‌آموزان برای زندگی در دولت الکترونیک را در دستور کار داریم،‌ اظهار کرد: بحث فاوا در آموزش و پرورش یک تفاوتی با سایر دستگاه‌ها دارد، در آموزش و پرورش غیر از وظیفه‌ای که به عهده همه دستگاه‌هاست، آموزش دانش‌آموزان برای اینکه بتوانند در آینده در دولت الکترونیک زندگی کنند از جمله وظایف این دستگاه است.

وی افزود: استفاده از کلاس‌های هوشمند و آماده‌سازی معلمان برای استفاده از حوزه الکترونیک از جمله تکالیف وزارت آموزش و پرورش در حوزه دولت الکترونیک است.

فانی با بیان اینکه آموزش و پرورش از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطر نشان کرد: یک میلیون فرهنگی شاغل و 13 میلیون دانش‌آموز داریم که با احتساب اولیای آنها 26 میلیون پدر و مادر دانش‌آموزان خواهند بود که در نهایت مخاطبان آموزش و پرورش 40 میلیون نفر می‌شوند که بزرگ‌ترین و پاسخگو‌ترین دستگاه کشور است./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار