کد خبر : 816
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 شهریور 1394- 38: 23

کدام پاسدار گیلانی مشاور جانشین فرماندهی معظم کل قوا شد؟ + سند

کدام پاسدار گیلانی مشاور جانشین فرماندهی معظم کل قوا شد؟ + سند

کدام پاسدار گیلانی مشاور جانشین فرماندهی معظم کل قوا شد؟

به گزارش درگیلان، در یکی از مدارس رشت موفق به اخذ مدرک دیپلم شد و با پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان نخستین فعالان مرکز گیلان در رشت به فعالیت‌های انقلابی در سپاه و سپس کمیته انقلاب اسلامی ادامه داد.

زمانی که انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) در بهمن ماه سال ۱۳۵۷ به روزهای پیروزی خود نزدیک می‏شد، نیاز به ایجاد گروه‏هایی برای برقراری نظم در تظاهرات، کنترل اوضاع به هم ریخته کشور و بدست گرفتن ابتکار عمل، نیروهای انقلابی را برآن داشت تا با تشکیل گروه‏های داوطلب هم روند تظاهرات و فراهم کردن احتیاجات ضروری مردم را ساماندهی کنند و هم زمینه استقبال از امام را مهیا نمایند. تشکیل کمیته هم به عنوان نخستین نهاد متولد شده از بطن انقلاب به همین روزها باز می‏گردد.

بلافاصله پس از پیروزی انقلاب، کمیته انقلاب اسلامی در روز ۲۳ بهمن ۱۳۵۷ و به فرمان حضرت امام خمینی(ره) به عنوان اولین نهاد انقلابی به رسمیت در آمد.

سرهنگ پاسدار مظفر نیکومنش‌نودهی در دوران جوانی به دستور مسئولان ارشد کمیته انقلاب اسلامی به لاهیجان رفت تا فرماندهی کمیته این شهر را برعهده گیرد، پس از مدت کوتاهی به تهران فراخوانده شد و با مسئولیت فرماندهی کمیته انقلاب اسلامی لاهیجان خداحافظی کرد.

مسئولان کمیته انقلاب اسلامی در مرکز وی را به عنوان مسئول اطلاعات و عملیات کمیته گیلان برگزیدند و پس از سالها حضور فعال در فرماندهی مبارزه با منافقان کوردل، جنگ تحمیلی و مبارزه با گروههای ضدانقلاب در دهه هفتاد بار دیگر به تهران فراخوانده شد و در حوزه‌ها نظارتی ناجا مشغول به فعالیت شد.

111018

سرهنگ‌پاسدار مظفر نیکومنش‌نودهی سپس به حوزه معاونت امنیتی وزارت کشور منتقل شد و در حوزه بازرسی این معاونت سال ها در مسئولیت‌های مختلف فعالیت کرد.

وی به دلیل سوابق انقلابی و سالها خدمت صادقانه در ناجا و معاونت امنیتی وزارت کشور در مردادماه ۸۴ به عنوان مشاور جانشین فرماندهی معظم کل‌قوا منصوب شد.

IMG_20150903_221908

نیکومنش‌نودهی دارای مدرک کارشناسی حقوق و ارشد مدیریت استراتژیک و دانشجوی دکترای این رشته بوده و از مدیران باسابقه وزارت کشور است.

وی پس از بازگشت از تهران و در دوران بازنشستگی به عنوان عضو شورای اسلامی شهر رشت با آرای مردمی برگزیده شد و در سال نخست شورای رشت مسئولیت کمیسیون بهداشت شورا را بر عهده داشت و در سال دوم با اصرار اعضای شورا و رأی بالا توانست بر کرسی ریاست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی بنشیند.

ایشان سابقه ۱۵ سال فعالیت در معاونت امنیتی وزارت کشور را در کارنامه دارند و همچنین از اعضای تأثیرگذار شورای مرکزی اصولگرایان آذری زبان گیلان است./ صبح مشرق

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار