کد خبر : 69804
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹

کسب مدال برنز ورزشکار گیلانی در پارالمپیک توکیو

کسب مدال برنز ورزشکار گیلانی در پارالمپیک توکیو

روز آخر رقابت‌های پاراوزنه‌برداری با مسابقات دسته ۱۰۷ کیلوگرم در سالن «اینترنشنال فروم» شهر توکیو با موفقیت ورزشکار گیلانی در این مسابقات همراه شد.

به گزارش گیلانستان، روز آخر رقابت‌های پاراوزنه‌برداری با مسابقات دسته ۱۰۷ کیلوگرم در سالن «اینترنشنال فروم» شهر توکیو با موفقیت ورزشکار گیلانی همراه شد.

سامان رضی نماینده ایران در این دسته از استان گیلان موفق شد با مهار وزنه ۲۳۱ کیلوگرمی به مدال برنز برسد.

مسؤولین کمیته ملی پارالمپیک این ملی‌پوش دسته ۱۰۷ کیلوگرم را در ردیف ورزشکاران شانس کسب مدال طلا قرار داده بودند.

کادر فنی برای نخستین حرکت سامان رضی درخواست وزنه ۲۳۱ کیلوگرم را دادند که رضی در مهار آن ناموفق بود. داوران این مسابقه به سامان رضی برای حرکت نخست دو چراغ قرمز و یک چراغ سفید دادند.

رضی در دومین حرکت وزنه ۲۳۱ کیلوگرمی را به‌راحتی مهار کرد تا شانس خود را برای رسیدن به سکو افزایش دهد.

ملی‌پوش دسته ۱۰۷ کیلوگرم که با ۲۳۱ کیلوگرم مدال برنزش قطعی شده بود پشت وزنه ۲۳۳ کیلوگرم قرار گرفت اما در مهار آن ناموفق بود.

در این دسته «انخبایارین» ورزشکار مغولستانی با مهار وزنه ۲۴۵ کیلوگرم رکورد این دسته را در بازی‌های پارالمپیک از آن خود کرد و رکورد جهانی این دسته نیز با ۲۴۷ کیلوگرم در اختیار این ورزشکار قرار دارد.

«جان یی کی» از مالزی نیز با مهار وزنه ۲۳۷ کیلوگرمی در جایگاه دوم قرار گرفت و به مدال نقره رسید.

این وزنه‌بردار ایرانی هم مثل سه هم‌تیمی دیگر خود دست‌خالی نماند و روی یکی از سکوهای پارالمپیک قرار گرفت، اما از عملکردش راضی نبود.

سامان رضی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه برای رسیدن به این مدال تلاش زیادی کردم، اظهار کرد: به هدف موردنظر نرسیدم. برنامه‌ریزی من برای مدال نقره یا طلا بود اما متأسفانه شرایط به گونه دیگر رقم خورد.

رضی با اشاره به خطا درحرکت نخست گفت: وزنه ۲۳۱ کیلوگرم سنگین نبود اما یک‌لحظه از کنترلم خارج شد و نتوانستم به‌درستی آن را مهار کنم و این موجب شد تا دچار عدم تمرکز شوم. درحرکت دوم این وزنه را به‌راحتی مهار  و توانستم مدال برنزم را قطعی کنم.

دارنده مدال برنز بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا با بیان اینکه رقیبانم قدرتمند بودند، تصریح کرد: ورزشکار مغولستانی هم رکورددار جهان و هم رکورددار پارالمپیک است. وزنه‌بردار مالزی هم خوب کار کرد و به مدال نقره رسید من برای موفقیت باید تلاشم را بیشتر کنم.

وی با اشاره به ادامه فعالیت خود در رشته پاراوزنه‌برداری گفت: تمریناتم را دنبال می‌کنم تا بتوانم در بازی‌های پاراآسیایی عملکرد خیلی بهتری داشته باشم.

رقابت‌های دسته ۱۰۷ کیلوگرم پاراوزنه‌برداری بازی‌های پارالمپیک ظهر امروز در سالن «اینترنشنال فروم» توکیو برگزار شد و سامان رضی نماینده ایران در این دسته با مهار ۲۳۱ کیلوگرم بعد از ورزشکاران مغولستان و مالزی به مدال برنز رسید.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار