کد خبر : 28703
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 شهریور 1397- 24: 18

کسب چهار مدال توسط ورزشکاران گیلانی در بازی‌های آسیایی جاکارتا

کسب چهار مدال توسط ورزشکاران گیلانی در بازی‌های آسیایی جاکارتا

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به کسب چهار مدال توسط ورزشکاران گیلانی در بازی‌های آسیایی جاکارتا، گفت: ورزشکاران ایرانی با کسب ۶۲ مدال که ۲۰ مدال آن طلا بود، با سعی و تلاش خود دل مردم را شاد کردند.

به گزارش گیلانستان، مریم بخشی در جمع خبرنگاران با اشاره به درخشش ورزشکاران ایرانی در مسابقات آسیایی جاکارتا، اظهار کرد: ورزشکاران ایرانی با کسب ۶۲ مدال که ۲۰ مدال آن طلا بود، بر اساس پیش بینی مسئولین ورزش عمل کرده و با سعی و تلاش خود دل مردم را شاد کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان افزود: درست است که ایران با کسب جایگاه ششم و ۲ رده سقوط از نظر جدول سیر نزولی داشته اما باید در نظر داشت که این مدال‌ها با وجود محدودیت حضور بانوان در برخی از رشته‌های ورزشی، ناداوری‌های مسلم و کسر ۱۴ مدال در رشته ناشناخته پنچاک سیلات از کشور میزبان بدست آمده که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی گفت: بانوان ایرانی برای اولین بار در این دوره از مسابقات در دو رشته تیمی کبدی و قایقرانی توانستند مدال طلا و نقره کسب کنند و در رشته‌های انفرادی هم بانوان درخشش چشمگیری داشتند.

بخشی، کسب مدال تیمی و انفرادی و درخشش بانوان در این بازی‌ها را نتیجه اعتماد و اطمینان وزارت ورزش به بانوان دانست و از وزیر و معاونین قدردانی کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان کسب مدال در رشته‌هایی که اصلا انتظار آن نمی‌رفت را یکی از نکته‌های این دوره از بازی‌ها دانست و گفت: مدال طلای کبدی مردان و زنان، مدال طلای سنگنوردی و کوراش و مدال برنز پس از ۵۲ سال در تنیس روی میز و واترپلو از جمله مهمترین شگفتی‌های این دوره از مسابقات توسط ایرانی‌ها بود.

بخشی این نتایج راضی کننده را نتیجه وحدت و انسجام کم سابقه بین وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های ورزشی دانست و گفت: پیش از مسابقات مسئولین کسب چنین مدال‌ها و مرغوبیت آن را پیش بینی کرده بودند و خوشبختانه به آن دست یافتیم.

وی تصریح کرد: جای تعجب دارد که چطور شورای المپیک آسیایی اجازه دارد که رشته‌ای ناشناخته به نام پنچاک سیلات که جایگاهی در آسیا و جهان ندارد به واسطه میزبانی اندونزی در این رقابت‌ها قرار گیرد و کلا تمامی معادلات را بر هم زد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان بیان کرد: از رییس جمهور بابت حمایت مالی از کاروان ایران و وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بابت تجلیل از مدال آوران بازی‌های آسیایی بلافاصله پس از کسب مدال و اختصاص جوایزی که قول داده شده بود، تقدیر و تشکر کرد چراکه برای نخستین بار صورت گرفته و بسیار ارزشمند است.

بخشی گفت: برخی رشته‌های ورزشی که پیش بینی می‌شد بتوانیم در آن مدال کسب کنیم، هم نتایج مناسبی کسب نکردند که مطمئنا وزارت ورزش و جوانان آسیب شناسی خواهد کرد و دلیل آن را در فدراسیون بررسی می‌کند چراکه می‌توانستیم بهتر هم باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان خاطرنشان کرد: گیلانی‌ها هم در بازی‌های آسیایی توانستند یک مدال نقره انفرادی توسط نازنین ملایی، یک نقره تیمی توسط محمدرهبری و ۲ برنز تیمی توسط علی آقامیرزایی و پیمان قویدل کسب کنند که به همه این مدال آوران تبریک عرض می‌کنم./ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار