کد خبر : 52547
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹

معاون میراث‌فرهنگی گیلان:

کشف اشیای تاریخی در مسجد صفی رشت

کشف اشیای تاریخی در مسجد صفی رشت

معاون میراث‌فرهنگی گیلان از کشف چند شی باستانی حین خاکبرداری از مسجد صفی رشت خبر داد.

به گزارش گیلانستان،،ولی جهانی در گفت وگو با خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: در حین عملیات خاکبرداری در داخل مسجد تاریخی صفی رشت که با حضور ناظرین میراث‌فرهنگی صورت گرفت منجر به کشف اشیای با ارزش تاریخی شد که به‌نظر می‌رسد این اشیای مکشوفه زیر قبور دوره اسلامی به‌دست آمده مربوط به دوران اسلامی باشد.

معاون میراث‌فرهنگی گیلان افزود: این اشیا شامل یک عدد عطردان شیشه‌ای، یک عدد کاسه سفالی دست ساز و قطعات شیشه‌های دیگر بوده، قرارگیری این اشیا در لایه‌های پایین‌تر قبور اسلامی نشان دهنده اهمیت این منطقه تاریخی است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های پروژه مرمتی به‌طور موقت در آن قسمت تعطیل شده است تا بررسی‌های باستان‌شناسی در محدوده مورد نظر صورت گیرد. با توجه به اینکه اشیاء مکشوفه در تاریخ‌گذاری شهر رشت بسیار مفید خواهد بود، بنابراین قطعاتی از این آثار جهت دستیابی به تاریخ‌گذاری مطلق به آزمایشگاه‌های کشور ارسال می‌شود و پس از تاریخ‌گذاری به روش ترمولومینسانس نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

معاون میراث‌فرهنگی گیلان تصریح کرد: با توجه به شواهد به‌نظر می‌رسد این اشیای تاریخی کشف شده از مسجد صفی رشت مربوط به دوره‌های ایلخانی و تیموری باشد.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار