کد خبر : 22743
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 بهمن 1396- 50: 17

کنار زدن ولایت کنار گذاشتن قرآن است/ شهادت حضرت زهرا (س) موجب بقای ولایت شد

کنار زدن ولایت کنار گذاشتن قرآن است/ شهادت حضرت زهرا (س) موجب بقای ولایت شد

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گیلان با بیان اینکه دشمنان اسلام با کنار زدن او قرآن را نیز کنار زدند گفت: دشمنان اسلام با قرآن صامت سعی کردند قرآن ناطق و تجسم عینی قرآن را از صحنه مدیریت جامعه اسلامی خارج کنند.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل رنجبر ظهر امروز در مسجد باقرالعلوم دانشگاه گیلان با تسلیت به مناسبت ایام شهادت بانوی دوعالم اظهار کرد: با نگاهی به سیر حرکت زندگانی حضرت زهرا (س) و همراهی ایشان با نبی مکرم اسلام آینده‌نگری ایشان برای بقای اسلام قابل مشاهده است.

وی با اشاره به جریانات صدر اسلام و واقعه سقیفه برای تعیین جانشینی پیامبر (ص) بیان کرد: دشمنان اسلام با برنامه‌ای مدون برای رسیدن به مقاصد خویش و تحکیم پایه‌های قدرت خود، دو سیاست در پیش گرفتند و نخستین سیاست آن‌ها نفوذ بود.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گیلان با تأکید بر اینکه سیاست دوم دشمنان اسلام، پس از رحلت پیامبر اجرا شد افزود: سیاست مذهب علیه مذهب برای نخستین بار پس از رحلت پیامبر در جامعه اسلامی اعمال شد.

رنجبر با تأکید بر اینکه امیر المومنین (ع) با حق و حق با امیرالمؤمنین (ع) بود اما دشمنان اسلام با کنار زدن او قرآن را نیز کنار زدند افزود: دشمنان اسلام با قرآن صامت سعی کردند قرآن ناطق و تجسم عینی قرآن را از صحنه مدیریت جامعه اسلامی خارج کنند.

وی با اذعان بر اینکه حضرت زهرا (س) در دفاع از مقام ولایت امیرالمؤمنین (ع) به شهادت رسید بیان کرد: حضرت زهرا در خطبه فدکیه راه‌حل‌ها و دردهای اتفاق سقیفه را بیان می‌کند.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گیلان با تأکید بر اینکه قرآن و عترت جدایی‌پذیر نیستند گفت: دفاع همه‌جانبه از ولایت امیرالمؤمنین (ع) و فضایل ایشان از محورهای خطبه حضرت زهرا (س) است که راه‌های شناخت و تشخیص درستی و یا نادرستی ادعاهای دشمنان اسلام را به مردم نشان می‌دهد.

رنجبر با بیان اینکه حضرت زهرا (س) به مخاطبان هشدار می دهد تا عواقب دوری از عترت را بشناسند گفت: ایشان همچنین در فرازهای خطبه خود خطرات جدا کردن اهل‌بیت از قرآن را برای همگان بیان می‌کنند.

وی با اشاره به راه‌هایی که حضرت زهرا (س) برای رسیدن به ایمان به خدا و اهل‌بیت (ع) در خطبه فدکیه بیان کرد افزود: اعتقاد به معاد و پاداش و مجازات اخروی از شاخصه‌هایی است که در جامعه فراموش شد و جامعه اسلامی را سست کرد.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گیلان توجه به قرآن و عمل به فروع دین را از دیگر توصیه‌های حضرت زهرا (س) دانست و خاطرنشان کرد: حضرت در این خطبه بسیاری از واجبات و فروع دین را بیان کردند و همین واجبات است که می‌تواند انسان را نگه دارد.

وی با بیان اینکه اهل‌بیت، رهبران جامعه اسلامی هستند گفت: حضرت زهرا (س) در این راه تمام هستی خود را داد و زمانی که شرایط خاص شد، جان خود را در راه دفاع از ولایت بخشید و به ما آموخت دین گوهری است که از جان امام و رسولش نیز بااهمیت‌تر است./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار