کد خبر : 54913
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

کنکور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید برگزار شود

کنکور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید برگزار شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر ضرورت برگزاری کنکور سراسری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: در صورت عدم برگزاری این آزمون بزرگ کشور در تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر با شکاف روبرو خواهد شد.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا احمدی با اشاره به نشست روز گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص تعیین تکلیف برگزاری کنکور ۹۹ در شرایط شیوع کرونا ویروس، اظهار کرد: اکثریت کمیسیون معتقد هستند که کنکور سراسری باید برگزار شود، هرچند طی امروز تا فردا در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه کنکور سراسری باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا شود، افزود: در شرایطی که آینده شیوع و مهار کامل کرونا ویروس مشخص نیست، باید برگزاری آزمون‌ها ازجمله کنکور سراسری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت لغو کنکور سراسری تربیت نیروی ماهر و متخصص با خلأ روبرو می‌شود، گفت: در صورت لغو کنکور سراسری بین فارغ‌التحصیلان و تربیت نیروهای متخصص همچون اینترن ها و یا پرستاران شکافی ایجاد می‌شود و جایگزینی برای آن‌ها وجود نخواهد داشت.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت‌های لازم برای برگزاری کنکور سراسری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: طی نشستی که دیروز وزیر ورزش و جوانان با نمایندگان مجلس داشته، بر در اختیار گذاشتن ورزشگاه‌های سراسر کشور در کنار دانشگاه‌ها و سایر مراکز برگزاری آزمون اعلام آمادگی شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس یازدهم با بیان اینکه نکات و مفاد بهداشتی لازم برای برگزاری کنکور سراسری باید به‌صورت اختصاصی تدوین و ابلاغ شود، گفت: بنا بر گفته وزیر بهداشت و درمان پروتکل‌ها و پارامترهای لازم برای ضدعفونی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر نکات مهم در حال تدوین است و یقیناً در روز امتحان رعایت خواهد شد.

احمدی با تأکید بر اینکه حفظ جان انسان از هر چیز دیگری مهم‌تر و بااهمیت‌تر است، افزود: مجلس اگر ذره‌ای در اجرای کنکور سراسری مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به مخاطره افتادن جان متقاضیان کنکور شک داشته باشد، مانع از برگزاری این آزمون بزرگ خواهد شد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار