کد خبر : 33767
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴

کیوان محمدی اظهارات استاندار گیلان را تکذیب کرد!/ چنین جذبی در استان نداشتیم!

کیوان محمدی اظهارات استاندار گیلان را تکذیب کرد!/ چنین جذبی در استان نداشتیم!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: در سال ۹۶ برای جذب ۶۱ نفر مجوز داشته ایم که با این تعداد ۲۶۱ نیروی شرکتی در استان داریم و ۶۵۰ نفری که در این بحث عنوان شده است، درست نیست و چنین جذبی نداشتیم.

به گزارش گیلانستان، دکتر کیوان محمدی در این نشست خبری با تبریک ایام دهه فجر گفت دشمنان در شبکه های ماهواره ای هر سال اعلام می کنند که امسال آخرین سال انقلاب است اما ما جشن ۴‌‌۰ سالگی را نیز برپا کردیم.

وی افزود مردم ما علیرغم جنگ ، تحریم و‌ناملایمات به دلیل وجود اتحاد ملی و رهبری مقتدرانه روی پای خود ایستاده اند و در راهپیمایی امسال نیز در گیلان و‌ کل کشور حماسه دیگری آفریدند.

وی اضافه کرد گرچه هم اینک شاهد بیکاری و گرانی نیز هستیم اما ترامپ و سایر دشمنان بدانند که این ملت با دست خالی هشت سال در دفاع مقدی حضور یافته و‌هم اینک قدرتمندتر از گذشته هستند اما ما ملتی صلح طلب هستیم و تاکنون نیز با قدرتهای بزرگ مذاکره کردیم‌ که منجربه برجام شد و در طول انقلاب نیز از مذاکره ابایی نداشتیم ولی از حق خود کوتاه نمی آییم.

 دکتر محمدی به کتاب ۴۰ سال تلاش نیز اشاره و بیان کرد این کتاب حاصل کار کلیه کارمندان دولت در سازمان های مختلف ، بخش خصوصی و‌مردم است که تصویری از ۴۰ سال تلاش بدنه دولت می باشد.

وی تصریح کرد در این کتاب ۳۱ دستگاه اجرایی را گزینش و پروژه های افتتاحیه استان را تشریح کردیم که سال افتتاح و میزان هزینه و تاثیر آن بر استان نیز تشریح شده است.

وی خاطرنشان کرد البته ما تاکیدی روی نکات مثبت نداشتیم ‌و سعی کردیم واقعیت های جامعه را اعلام‌ کنیم چون در این مدت در خیلی از موارد موفق و در پاره ای از زمینه ها ناموفق بودیم‌که همگی در این کتاب اشاره شده است.

دکتر محمدی به بودجه کل کشور نیز اشاره کرد و گفت دولت لایحه بودجه را با رقم یک میلیون و ۷۳۰ هزار میلیارد تومان برای مجلس فرستاده که نسبت به سال گذشته رشد خوبی دارد.

وی ادامه داد البته این پیشنهاد سازمان است و مجلس می تواند از حق خود استفاده و تفییراتی در آن ایجاد کند‌.

رییس سازمان برنامه ریزی و‌مدیریت گیلان اضافه کرد از این رقم حدود ۴۷۸ هزار میلیارد تومان در اختیار دولت قرار می گیرد که ۳۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه هزینه ای و ۶۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی است که سهم بودجه عمرانی نسبت به هزینه بسیار کم‌ است‌.

دکتر محمدی افزود البته بودجه ما همچنان متکی به نفت است و برای رهایی و عدم وابستگی به نفت باید در سیستم بانکی ، روابط بین المللی ، سیستم ببمه و سایر موارد تغییرات ایجاد کنیم و همچنین تولیدات شکل خاصی بگیرد تا وابستگی ما به نفت کمتر شود.

وی خاطرنشان کرد البته از رقم تحت اختیار دولت حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان در اختیار استان ها قرار می گیرد که سهم در نظر گرفته شده برای بودجه سال آینده گیلان حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان است که ۵۷۷ میلیارد تومان بودجه هزینه ای ، ۸۵۰ میلیارد تومان بابت بودجه های عمرانی است و بقیه نیز از سایر موارد بودجه ای اختصاص می یابد.

وی اظهار کرد: این رقم پیشنهادی بودجه برای گیلان نسبت به سال گذشته رشد مناسبی دارد و امیدواریم‌ که بتوانیم این مقدار بودجه را سال آینده جذب کنیم.

محمدی گفت: بودجه سال ۹۷ نزدبک به یک هزار میلیارد تومان بود که اعتبارت استانی آن ۷۵ درصد تخصیص یافته و برای ۲۴ دستگاه دولتی نیز پرداخت هزینه داریم‌‌.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در مورد جذب اقوام مسئولان اظهار کرد: در سال ۹۶ برای جذب ۶۱ نفر مجوز داشته ایم که با این تعداد ۲۶۱ نیروی شرکتی در استان داریم و ۶۵۰ نفری که در این بحث عنوان شده است، درست نیست و چنین جذبی نداشتیم.

وی در مورد انتصابات صورت گرفته نیز اظهار کرد: از نظر قانون منعی برای جذب افراد در حوزه بخشداری و فرمانداری ها خارج از حوزه های دیگر وجود ندارد.

گفتنی است استاندار گیلان پیش تر و در جلسه شورای اداری سازمان به انتقاد از جذب غیرقانونی ۶۷۰ نفر در استان از طریق گروکشی پرداخته بود./ خزرآنلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار