کد خبر : 6574
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1395- 36: 12

گازرسانی به مناطق کوهستانی گیلان

گازرسانی به مناطق کوهستانی گیلان

مدیرعامل شرکت گاز گیلان از گازرسانی به مناطق کوهستانی در شهرستان‌های رودسر، املش، رودبار، تالش و رضوانشهر خبر داد.

جمشید ظهیری امروز در گفت‌وگو با گیلانستان با اشاره به اینکه ۶ شهرستان بزرگ گیلان اکنون به لحاظ گازرسانی سبز هستند اظهار کرد: ۹۵ درصد از ساکنان در روستاهای رشت، انزلی، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، فومن و صومعه‌سرا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی، درصد برخورداری روستاهای گیلان از گاز طبیعی تا پایان امسال را ۹۵ درصد عنوان کرد و افزود: گازرسانی به شهرها و صنایع استان به اتمام رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه سوخت بیشتر مناطق استان از طریق گاز طبیعی تامین می‌شود، تصریح کرد: تا پایان امسال گیلان به استان سبز تبدیل می‌شود.

ظهیری، یکی از مسائل در افزایش اجرای هزینه گازرسانی را مصالح استفاده شده در پروژه‌ها خواند و بیان کرد: اکنون از لوله‌های پلی‌اتیلن ویژه گاز در پروژه‌های گازرسانی استفاده می‌شود و بسیاری از هزینه‌های اجرایی و تمام شده در پروژه‌ها را کاهش داده است.

وی، استفاده از لوله‌های پلی‌اتیلن برای گازرسانی در گیلان را مقرون به‌صرفه عنوان کرد و گفت: لوله‌های مذکور از نظر دوام و نگه‌داری شبکه‌ها بسیار ساده‌تر هستند و بهتر می‌شود از آن بهره‌برداری کرد.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به استفاده از لوله‌های پلی‌اتیلن برای گازرسانی از پنج سال گذشته در استان، خاطرنشان کرد: اکنون تعداد ۱۱۰ روستا در مناطق مختلف گیلان در حال گازرسانی است.

ظهیری از گازرسانی به مناطق کوهستانی گیلان خبر داد و یادآور شد: گازرسانی به مناطق کوهستانی در شهرستان‌های رودسر، املش، رودبار، تالش و رضوانشهر عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها و مطالعه برای گازرسانی به مناطق کوهستانی گیلان انجام شده است، تصریح کرد: به‌دنبال اخذ مجوزهای لازم برای گازرسانی به مناطق مذکور هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان، قیمت تمام شده انشعاب در مناطق کوهستانی را بیشتر دانست و بیان کرد: تا پایان امسال گازرسانی به مناطق «اشکورات» در رودسر، «موسی‌کلایه» در املش، «کلیشم» در رودبار، «ارده» در رضوانشهر و «آق‌اولر» در تالش انجام می‌شود.

ظهیری با اشاره به اینکه گازرسانی به مناطق کوهستانی میزان بهره‌برداری از گاز طبیعی در گیلان را به بالاتر از ۹۵ درصد می‌رساند، خاطرنشان کرد: مناطق کوهستانی دارای جلوه‌های ویژه‌ای هستند و از نظر جنگل و استقرار مردم در روستاها باید حفظ شوند.

وی به افتتاح پروژه‌های گازرسانی در ۲۰۰ روستای گیلان در هفته دولت امسال اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال گازرسانی به ۷۰ روستای استان به اتمام می‌رسد و مجموع گازرسانی به ۲۷۰ روستا می‌رسد./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار