کد خبر : 4338
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۹:۰۴

گاهی از خجالت و مواجه شدن با منکرات حیا می کنیم و بیرون نمی رویم/ ایکاش درگیلان چند تا رفیعی داشتیم که ساکت نمی ماندند

گاهی از خجالت و مواجه شدن با منکرات حیا می کنیم و بیرون نمی رویم/ ایکاش درگیلان چند تا رفیعی داشتیم که ساکت نمی ماندند

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان گفت: این فریاد را باید امامان جمعه ما، خبرگان ما، خانواده های شهداء و متدینین میزدند که نزدند و یک دلسوز دیگری درجای دیگر زده است.

حسن کربلایی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی “درگیلان” با اشاره به هتاکی و توهین های اخیری که برخی از مسئولین و شخصیت ها به حجت الاسلام رفیعی کردند، اظهار داشت: یک عالم دینی که تقریبا همه با میزان تاثیر گذاری کلام او آشنایی داریم، از باب دلسوزی و تذکر و البته نگرانی، یک مطلبی را از وضعیت حجاب در شهرهای گیلان بیان کردند و ما جدا از آقای رفیعی تشکر میکنیم که به جای ما فریاد زدند، چراکه متاسفانه اینجا گوش شنوایی وجود ندارد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه این نگرانی را همه ما داریم و قطعا برای همه ما جای سوال است که چرا هیچگونه برخوردی با این هنجار شکنی های حساب شده نمیشود، خاطرنشان کرد: به جای اینکه به کلام او دقت کنیم، مرتب او را محکوم میکنیم که چرا چنین گفته است، او ادعا نکرده که بالا شهر تهران یا دیگر استانها و یا اروپا چنین نیست، بلکه خواسته از باب وظیفه واقعیتی را بیان کند، باید دست او را بوسید که از جانب ما هم فریادی زده، وگرنه ما که خیلی راحت با همه چیز کنار آمدیم و نهی از منکر هم که نمیکنیم و مطالباتی هم از دولت و مسولین نداریم و روز به روز اوضاع را وخیمتر میبینیم و ظاهرا همه راحتیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید هزینه تذکر دادن به متولیان امور را سنگین کنیم، گفت: ماهم باید حرف بزنیم، این کشتی را میخواهند غرق کنند. باید همه از دولت بخواهیم که چرا مصوبه مجلس در باب امر به معروف و نهی از منکر را ابلاغ و اجراء نمیکند.

کربلایی همچنین تاکید کرد: این فریاد را باید امامان جمعه ما، خبرگان ما، خانواده های شهداء و متدینین میزدند که نزدند و یک دلسوز دیگری درجای دیگر زده. لطفا صورت مساله را پاک نکنید، مدیران استان همه مسوول هستند، نمایندگان مسئولیت دارند، اشکالی ندارد، مدیران ما زحمت بکشند این افتضاح خیابانها و مراسم عروسی و روزه خواری علنی و پارکها را ساماندهی کنند، ما هم از آقای رفیعی میخواهیم که خوبها را استثناء کند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان در ادامه تصریح کرد: کجا جلوی منکرات را میگیرند؟ مراسم عروسی، خیابانها، ادارات، بانکها، مطب ها، مدارس، دانشگاه ها، کجا حجاب اسلامی رعایت میشود؟ ما گاهی از خجالت و مواجه شدن با منکرات از بیرون رفتن و پارک رفتن و کنار دریا رفتن می ترسیم و حیاء میکنیم. در اصل متدینین، ممنوع الخروج از خانه هاشان هستند. اینها را درست کنید، بعدا رفیعی را هم درست تذکر دهید. اگر در گیلان چند تا رفیعی داشتیم که ساکت نمی ماندند، الان حال و روزمان این نبود.

این فعال سیاسی و فرهنگی با بیان اینکه مواظب بازی سیاسی فتنه گرها باشیم و جدول آنان را پر نکنیم، افزود: هیچکس از هیچ منکر در هیچ کجای عالم نباید دفاع کند، اگر گفتیم در قم یا تهران و یا شیراز و گیلان فلان منکر وجود دارد، به معنی اهانت به مردم نیست.

/انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علی شنبه , 22 خرداد 1395 - 20:53

صدای شما فقط واسه انتقاد بلنده عزیر. حرف دیگه ای بلد نیستی که.

محمد چهارشنبه , 26 خرداد 1395 - 2:07

آن شیخ همشهری شما از قم آمده گیلان وبعد رفته در قم به مردم شریف گیلان اهانت نموده ، حال شمامثل همیشه خلاف جریان رود شنا می کنید و از او حمایت هم می کنید ، او متوجه اشتباهش شده وعذرخواهی کرده ، حالا شما می گویید ای کاش در گیلان 2 تا مثل آن شیخ وجود داشت ؟!

زینب چهارشنبه , 26 خرداد 1395 - 2:54

رفیعی اگه می خواست مردم گیلان رو امر به معروف کنه تو گیلان انجام می داد نه تو قم بعدش هم اوضاع حجاب تو گیلان از استانهای دیگه بدتر نیست شما هم که از رفیعی حمایت می کنید معلوم نیست رگ و ریشه تون کجاست پس بهتون نمی گیم بی غیرت و بی تعصب بهتون می گیم غربتی

vahid شنبه , 29 خرداد 1395 - 9:11

اولا” جناب رفیعی اصلا”عذرخواهی نکرده/ثانیا” امربه معروف و بیان ناهنجاریها قومیت نمی شناسه و ربطی به گیلانی یا قمی بودن نداره /من یه گیلانی هستم و اتفاقا” حرفای جناب رفیعی رو هم تایید می کنم/باید قبول کنیم که گیلان به خاطر شرایط تفریحی و زیست محیطی و آب و هوای مساعد بستر ساز فساد و خوشگذرانی و لا ابالی گری شده /اونایی که ادای آدمای با غیرت رو در میارن برن ببینن تعطیلات آخر هفته سرمایه دارا تو ویلاهاشون با چند تا ژیلا میان و چه رفت و آمدهایی میشه /میدون شهرداری که دیگه آخر بی بند و باری و لخت و عوریه/حتما” باید داعش بیاد تو مملکت که بعضی مردم یه ذره خودشونو بپوشونن

رفتن به نوار ابزار