کد خبر : 2026
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آبان 1394- 43: 22

گذری برفرافکنی های یک مسئول!

گذری برفرافکنی های یک مسئول!

کی ازمسئولین استانی در متن مراسم تجلیل از کتابداران، مسئولان و کتابخانه‌های بر‌تر گیلان حاشیه تحلیلی زد که این سخنان طنزگونه را می توان به ریختن «ماهی گندیده در تابه سرد» تشبیه کرد.

به گزارش درگیلان به نقل از احرارگیل، یکی ازمسئولین استانی در متن مراسم تجلیل از کتابداران، مسئولان و کتابخانه‌های بر‌تر گیلان حاشیه تحلیلی زد که این سخنان طنزگونه را می توان به ریختن «ماهی گندیده در تابه سرد» تشبیه کرد.

اینکه در یک آیین فرهنگی( که خود به ظاهر وانمود می کنیم منتقد بهره برداری سیاسی و گروهی و باندی از اینگونه مراسم فرهنگی هستیم) تا چه اندازه سزاوار است جو فرهنگی حاضر را سیاسی کنیم و ماهی مرده روانه تابه، بماند برای بعد!.

اینکه برای یک گمانه نیم سوخته ی سهوی یک رزمنده می توان کمپین “همشهری فدایت شوم!” تشکیل داد و برقبر بی مرده گریست، بماند برای بعد!.

اینکه کسانی که باید مانع ناآرامی ها باشند، آرامش و امنیت خاطر زندگی مردم را تامین کنند با سخنان فرافکنانه خود فضای آرام استان را به سمت پریشان خاطری آرامستان هل دهند؛ بماند برای بعد ،

اینکه مزد بگیران ناآرام برخی مناصب که تا «قبل از هرانتخابات با یکی هستند در حین انتخابات با کس دیگر و در بعد انتخابات با فرد پیروز» که در سابقه ی  رسانه ای خود «همراهی» با فتنه گران ۸۸ به وفور چشمک زن است برای برخی “سایت های مجوز دار معلوم الحال” خبر به “نقل از این و بقل از آن” هدیه می کنند؛ بماند برای بعد اینکه ….

… خوشحالیم از اینکه بلافاصله پس از مطالب سخنران مراسم شهید مدافع حرم که جان خودرا در کف اخلاص نهاد این مقام مسئول فضای حاکم بر درون خودرا با واکنشی سریع عیان ساخت اما…

البته ماهم موافقیم که سخنران مراسم شهید گرانقدر مدافع حرم قبل از بررسی های لازم نسبت به موضوع عدم حضوراستاندار و معاون سیاسی امنیتی استانداری در راهپیمایی سیزده آبان باید تحقیقات لازم را بعمل می آورد تا ترک جایگاه آقای استاندار و معاون سیاسی اش در روز سیزده آبان (شهرداری رشت) با عدم حضور اشتباه نشود هرچند حضورکوتاه وچنددقیقه ای و ترک راهپیمایی و عدم حضور در جایگاه استکبار ستیزی ملت؛ بویژه دانش آموزان و دانشجویان هنوز پر ابهام باقی مانده و تا کنون مسئولی پاسخ درخورشان ارائه نکرده است که چرا این دو مقام ارشد استان برخلاف سنت گذشته چنین کردند.

این تذکراز آقای معاون که نه، بلکه ازهرمنصفی بجا بود و ای بسا سخنران مجلس هم از این تذکر آگاهی یابد آنرا بپذیرد و سخنان خود را اصلاح کند ولی وصله زدن یک اشتباه سهوی به توهین به نظام و ملت و… از سوی کسی که خود در سوابق اش توجه ی شایسته ای به این مهم نداشته می تواند سوال برانگیز باشد.

چرا که (حسب شنیده های ما) همین چندی پیش عملکرد ایشان در اصرار بردعوت از افراد معلوم الحال ، پر آشوب و حامی فتنه برای سخنرانی در یکی از شهرهای شرقی گیلان را می توان به عنوان شاهد مثال متذکرشد. چیزی که اگر نیروهای انقلاب امام جمعه محترم و… خویشتن داری نمی کردند ای بسا آبستن حوادث می شد.

ای کاش همین مقام مسئول ، موضع خود در قبال عملکرد فتنه ۸۸  در کشور بویژه در گیلان را با چنین واکنشی سریع و صریح بیان کنند تا جوانان این خطه ولایتمدار فریب برخی هوچی گیرها را نخورند و راه را به اشتباه نروند اکنون چیزی به هشتم دی ماه روز قیام مردم گیلان برفتنه باقی نمانده پیشنهاد می شود مقام مسئول، با دعوت از رسانه های حزب الله و انقلابی موضع خود را(که گوکل هم شرمنده یک حرف از اسرارنهان ایشان در قضیه فتنه ۸۸ برعلیه نظام است) به صورت شفاف بیان کنند.

آیا برخی ها سخنان اخیر مقام معظم رهبری که در جمع دانشجویان مجدداً برفتنه ۸۸اشاره داشتند نصب العین خود قرار نمی دهند؟ آیا دفاع از حریم ولایت با کلی گویی و طفره رفتن از برخی موضوعات اساسی قابل احرازاست؟.

اگرچه شنیده های ما حاکی ازاین است که بخشی از نا آرامی های اخیرمتوجه اندیشه های حزبی و گروهی برخی دست انداران امور است ولی سوال اینجاست که مگر می شودبا سلب آرامش فضای عمومی استان؛ دیگران را دعوت به آرامش کرد؟

ای کاش همین مقام مسئول ، در مراسم افطاری ماه مبارک رمضان امسال رشت، آنجا که مقام ارشد دولت تدبیر و امید در حضور استاندارگیلان با استفاده نا صواب از جایگاه قانونی به حمایت از نماینده ای خاص برخواست، واکنشی نشان می داد و از قانون برآمده از آرای ملت دفاع می کرد و آنرا نیز توهین آشکار به نظام و برشعور مردم گیلان و سایر نمایندگان مجلس برمی شمرد!.

براستی چرا باید یک نفر از مقامات دولتی که جایگاهش خونبهای هزاران هزار شهید این ملت است به شعور مردم گیلان که جزء سرمایه های ارزشمند استان است توهین نماید ، آیا مشکل مردم با معرفی گزینشی «نماینده ای خاص» حل می‌شود؟.

اگر مشکلات اینگونه حل می‌شد باید نتیجه انتخابات سال ۸۴ و سال ۸۸ که سینه چاکان آقای هاشمی حتی بسیاری از بازماندگان مارکسست ها ، منافقین و سلطنت طلب ها و… با فتنه انگیزی تمام قد در مقابل رقیب خود ایستادند در جامعه اثر می‌داشت، اما می‌بینیم که به چه سرنوشتی دچار شدند.

و نیز نباید کسانی که در اقوام نزدیک خود از موهبت! “مارکسیست و منافقین” بهره ها برده اند سخنان سهوی رزمنده دفاع مقدس را  وصل به نهادی مقدس و مترادف با حرفهای مارکسیست ها و منافقین در اوایل انقلاب بداند؟ بنا براین می توان اینگونه واکنش ها را فرافکنی و نوعی مواضع جانبداران از حزب و گروهی خاص دانست.

سناریو های  تشکیل کمپین بهره برداری از اینگونه اشتباهات سهوی افراد بیشتر به طنز می ماند البته در جایی که برخی مقامات تدبیر و امید، سیل دراستان ایلام را به دولت قبل نسبت می دهند ویا در حوادث مشابه برعلیه قوه قضائیه می تازند و نهادهای تحت امر رهبری از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شورای نگهبان، صدا و سیما و… حملات بی حساب و کتاب می شود انتظار از کسانی نیست که با سابقه اصلاح طلبی چهره ی اعتدال به خود بگیرند و رقص پا نکنند// باقی برای بعد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

shahrvand جمعه , ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱

با سلام
با توجه به نزدیک شدن ایام انتخابات به عنوان یک شهروند و فعال اجتماعی از شما خواهشمند است
با روشنگری های خبری و بدون ترس خود پرده از فعالیت های سایت های وابسته مانند سایت های […] بنویس وابسته به نماینده انحرافی مجلس اذهان عمومی را آگاه بفرمایید
در ضمن اطلاعات کافی را راجب مدیر مسول معلوم الحال این سایت و تخلفات مالی و اداری ایشان و از ان نیز مهم تر
ارتباطات پنهانشان را با ادارتی چون شهرداری و مخابرات و …. و اخاذی های مالیشان را به دیگران بگویید
همچنین در خود سایت […]بنویس ها اگر اسم فیاض زاهد را سرچ نمایید تعدد خبر ها و حمایت های پر رنگشان نشانگر وابستگی دفتر سایت مذکور به ان عامل فتنه موجود است
و من الله توفیق ….

رفتن به نوار ابزار