کد خبر : 36645
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی گیلان:

گشت‌های مشترک منابع طبیعی گیلان و اردبیل برگزار شود

گشت‌های مشترک منابع طبیعی گیلان و اردبیل برگزار شود

همتی بر اجرای گشت‌های مشترک منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان و اردبیل تاکید کرد و گفت: باید تعامل و پشتیبانی‌های لازم بین دو استان باشد تا قاچاق فرآورده‌های جنگلی به حداقل برسد.

به گزارش گیلانستان « رامین همتی» امروز(یکشنبه،۲۲ اردیبهشت) در جلسه مشترک منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان و اردبیل که در محل اداره منابع طبیعی و آبیخزداری این شهرستان برگزار شد،اظهارکرد: این جلسه در راستای هم‌اندیشی و هم‌افزایی برای اقدامات حفاظتی و پیشگیرانه از قاچاق فرآورده‌های جنگلی در مرز مشترک دو استان برگزار شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان‌اینکه اگر پیشگیری نشود جنگل‌ها از بین می‌رود،افزود: اگر پیشگری‌های لازم در این خصوص انجام نشود وضعیت وخیمی در آینده پیش می‌آید.

وی بر تعیین حدود دامداران دو استان اردبیل و گیلان در چراگاه‌ها و مراتع تاکید کرد و گفت: باید تعامل و پشتیبانی‌های لازم بین دو استان باشد تا قاچاق فرآورده‌های جنگلی به حداقل برسد.

همتی با تاکید بر اجرای گشت‌های مشترک منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان و اردبیل گفت: این گشت‌های مشترک ماهی دو یا سه بار اجراء شود.

* لزوم انجام اقدامات فرهنگی در راستای جلوگیری از تخریب اراضی جنگلی

«یوسف فتحی» نیز در این جلسه با بیان‌اینکه باید با اقدامات فرهنگی جلوی تخریب اراضی جنگلی و مراتع گرفته شود اظهارکرد: در این راستا خود جنگل‌نشینان و دامداران نیز سهیم هستند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل با اشاره به اینکه برخوردهای قهری در این راستا جوابگو نیست،افزود: باید در این راستا اقدامات فرهنگی انجام تا آسیب‌ به جنگل‌ها و مراتع به حداقل برسد.

فتحی گفت: نیروهای زحمتکش یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری بدون چشمداشت از جنگل‌ها و مراتع حراست و حفاظت می‌کنند و تلاش‌شان ستودنی است.

* پاسگاه‌های یگان حفاظت منابع طبیعی تقویت شوند

«نسرین غزنوی» نیز در این جلسه،اظهارکرد: ۱۲ میلیون هکتار جنگل در ۳۰ سال اخیر از بین رفته است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا افزود: از بین رفتن این میزان جنگل در طول ۳۰ سال یک زنگ خطر است.

غزنوی گفت: پاسگاه‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری باید تقویت و مجهز به تجهیزات امنیتی شوند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار