کد خبر : 82154
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 آبان 1401- 20: 9

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان:

گیلان آمادگی تبادل انرژی برق با کشورهای حاشیه خزر را دارد

گیلان آمادگی تبادل انرژی برق با کشورهای حاشیه خزر را دارد

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان بیان کرد: این استان از طریق پست آستارا امکان تبادل انرژی برق را با کشورهای همسایه بویژه آذربایجان داراست.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، بهمن داراب زاده روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: گیلان از طریق خط ارتباطی که از طریق پست آستارا دارد با کشور آذربایجان به لحاظ شبکه‌ای در ارتباط است و از این طریق قابلیت تبادل انرژی را  دارد اما این موضوع بستگی به درخواست طرفین دارد.

وی اظهار داشت: تابستان این بستر را فراهم وارتباط برقرار کرده ایم و تست های لازم نیز انجام شده و این آمادگی برای تبادل انرژی انجام شده است.

وی عنوان کرد: با تلاش شبانه روزی توانستیم پروژه های زیربنایی  خوبی را قبل از پیک تابستانه امسال به بهره برداری برسانیم که مجموع این تلاش ها، مساعدت و همراهی رسانه های جمعی، همدلی و همکاری مردم موجب شد تا تابستان را بدون خاموشی سپری کنیم.

داراب زاده افزود: بعد از سپری کردن پیک بار امسال، بدون وقفه برنامه ریزی ها برای عبور از زمستان امسال و پیک بار سال آتی شروع شد تا مثل گذشته بتوانیم رضایتمندی مردم را فراهم نماییم.

وی تصریح کرد: برای عبور از پیک بار تابستان سال آینده اجرای ۱۰ پروژه با اعتباری حدود هزار میلیارد تومان برنامه ریزی و پیش بینی شده که نقش بسیار خطیری در عبور از پیک بار خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: از جمله این برنامه ریزی ها احداث پست ۲۳۰/۶۳ کیلوولت غرب رشت  است که از لحاظ ظرفیت سازی و میزان اعتبار بزرگترین پروژه در حال اجرای استان می باشد و با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی در صورت تامین به موقع نقدینگی، قبل از خرداد سال آتی به مدار خواهد آمد.

داراب زاده افزود: خط چهار مداره رشت – انزلی – پره سر به طول ۵۱ کیلومتر پروژه دیگری است که از پروژه های حیاتی و استراتژیک برای اتصال شبکه برق شمال استان به جنوب گیلان است و برق تولیدی نیروگاه پره سر را به بخش جنوبی استان انتقال می دهد و پیش بینی می شود خرداد ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: احداث پست ۶۳/۲۰ کیلوولت سلیمانداراب رشت که قبل از پیک بار سال آتی به مدار می آید و احداث پست ۶۳/۲۰ کیلوولت ضیابر که تا پایان سال جاری برقدار خواهد شد از دیگر پروژه هایی است که در عبور از پیک تابستان سال آتی نقش خطیر و بسزایی دارد.

داراب زاده افزود: اجرای پروژه های مختلف در مناطق؛ سنگر، خشکبیجار و لاهیجان و همچنین تبدیل پست سیار جانبازان به پست ثابت فوق توزیع جانبازان رشت با افزایش ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپری که عملیات اجرایی آن در هفته پدافند غیر عامل آغاز خواهد شد از دیگر پروژه های زیربنایی شرکت برای عبور از پیک بار سال آتی خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار