کد خبر : 89029
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 اسفند 1401- 59: 17

گیلان بارانی می شود

گیلان بارانی می شود

آخرین نقشه‌های هواشناسی حاکی از آن است که بعد از چند روز هوای گرم و جریانات جنوبی، بارش‌های پراکنده و گاه موقتی شدید از اواخر وقت امروز دوشنبه استان گیلان را فرا می‌گیرد.

به گزارش گیلانستان، کارشناس هواشناسی گیلان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با شمالی شدن جریانات و نفوذ توده هوای خنک از اواخر وقت امشب افزایش ابر، مه آلودگی و در برخی ساعات رگبار و باد در مناطق مختلف استان پیش‌بینی شده‌است.

 

رضا باقری با بیان اینکه طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری شاهد بارش‌های پراکنده در گیلان خواهیم بود، اضافه کرد: از پنجشنبه هفته جاری با تقویت جریانات ناپایدار در برخی ساعات بارندگی گاهی شدید برای استان پیش‌بینی شده‌است.

 

وی با بیان اینکه شمالی‌شدن جریانات تا جمعه هفته جاری ادامه دارد، خاطر نشان کرد: فعالیت دریانوردی طی ۲ روز آینده مناسب نیست اما روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری گاهی با احتیاط مناسب است.

 

کارشناس هواشناسی گیلان اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان آستارا با ۹ درجه بالای صفر سردترین و فومن با ۳۲ درجه گرمترین مناطق استان را به خود اختصاص داده‌اند.

 

وی با بیان اینکه دمای هوای رشت مرکز استان طی این مدت بین ۱۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد بوده است، اضافه کرد: دمای فعلی رشت ۲۰ درجه و رطوبت ۷۰ درجه است.

 

هوای استان گیلان طی ۲ روز گذشته آفتابی و همراه با وزش باد گرم در برخی ساعات شدید بود، از امروز “دوشنبه” وزش باد جنوبی کاهش یافته و تنها در برخی از ارتفاعات این شرایط ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار