کد خبر : 43788
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶

رییس سازمان صمت گیلان:

گیلان شاهد اولین رویداد بزرگ فرصت های ساخت داخل می شود

گیلان شاهد اولین رویداد بزرگ فرصت های ساخت داخل می شود

دلق پوش از برگزاری اولین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید در آذر سال‌جاری خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ۲۶ آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی گیلان پذیرای بازدید کنندگان است.

به گزارش گیلانستان «فرهاد دلق‌پوش» از برگزاری اولین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید در آذر سال‌جاری خبر داد و گفت: آنچه این نمایشگاه را از دیگر نمایشگاه‌ها متمایز می‌کند اعلام نیازمندی‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های داخل کشور است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه این نمایشگاه از ۲۶ آذر به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی گیلان دایر است افزود: استفاده از ظرفیت و توان داخلی در ساخت قطعات و تجهیزات موردنیاز صنعت و بهره‌گیری از مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان، احصاء نیازهای فناورانه واحدهای تولیدی در زمینه قطعات، ماشین آلات، خطوط تولید و … که از خارج از کشور وارد می‌شود از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی افزود: در تلاش هستیم با اعلام این نیازمندی‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان، تولیدکنندگان قطعات، مخترعان، نخبگان صنعتی و مراکز علمی و پژوهشی تا حد امکان زمینه تأمین این نیازها در داخل استان و کشور فراهم شود.

دلق پوش خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در راستای اجرای اهداف نهضت ساخت داخل و نهادینه‌سازی رونق تولید و با عنایت به نامگذاری سال به عنوان رونق تولید راه‌اندازی شده است تا ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور و وابستگی به خارج، در مسیر خودکفایی در بخش‌های مختلف صنعت، موفق‌تر از گذشته باشیم.

وی تصریح کرد: در برپایی این نمایشگاه از شرکت‌های مطرح در حوزه‌های خودرو و قطعات خودرو، لوازم خانگی، صنایع معدنی، فلزی و غیرفلزی، مخابرات، صنایع دریایی و …. و نیز از صنعت‌گران، دانشگاهیان، کارگاه‌های کوچک و استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت می‌شود تا در این نمایشگاه حضور بهم رسانند.

رییس سازمان صمت گیلان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با همکاری تشکل‌ها و ادارات مرتبط با عرصه تولید و فناوری به ویژه خانه صمت استان، اتاق بازرگانی، شرکت شهرک‌های صنعتی، دانشگاه گیلان، پارک علم و فناوری گیلان، منطقه آزاد انزلی، جهاد کشاورزی و برخی از مراکز علمی و پژوهشی استان برگزار می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری این نمایشگاه و تداوم روند پیگیری رفع نیازهای فناورانه شرکت‌ها در استان گیلان در راستای رونق تولید، شکوفایی و خودکفایی صنعتی، گام‌های موثری برداشته شود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار