کد خبر : 32660
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 دی 1397- 05: 17

گیلان میزبان جشنواره جابربن حیان کشوری در سال تحصیلی جاری

گیلان میزبان جشنواره جابربن حیان کشوری در سال تحصیلی جاری

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره به طرح «جابربن حیان» که درگذشته پنج‌پایه را شامل بوده گفت: این جشنواره از کلاس درس آغاز و در سطوح مدرسه، منطقه و کشوری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که قرار است گیلان افتخار میزبانی جشنواره «جابربن حیان» در سطح کشوری در سال تحصیلی جاری را به خود اختصاص دهد.

به گزارش گیلانستان ، نادر جهان‌آرای ظهر امروز در نشست تخصصی تبیین «طرح تکالیف محور» و برنامه ویژه مدرسه در سالن اجتماعات بنیاد شهید استان گیلان با اشاره به اهمیت آموزش در توسعه و پیشرفت جامعه اظهار کرد: استان گیلان ازنظر جمعیت دانش‌آموزی ۸/۲ دهم جمعیت دانش‌آموزی کشور را به خود اختصاص داده ازاین‌رو، استان گیلان در مقایسه با کشور چهاردهم کمتر است و این مسئله به دلیل گام گذاشتن گیلان در مسیر سالمندی است.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش در ۳۴ منطقه آموزش که نواحی یک و دو رشت پرجمعیت‌ترین منطقه استان مشغول به فعالیت است افزود: رفع مشکلات ملموس آموزش‌وپرورش در مناطق نا برخوردار و مناطق فوق‌العاده نا برخوردار جز مسائلی است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان با اشاره به جایگاه استان در سطح ملی گفت: با توجه به جایگاه گیلان در کشور، آموزش‌وپرورش گیلان حال‌وروز خیلی خوبی ندارد و باید برای رفع مشکلات آموزش‌وپرورش توجه ویژه‌ای داشت.

جهان‌آرای با تأکید بر مشکلات آموزش‌وپرورش استان گیلان تصریح کرد: گیلان در بحث نیروی انسانی در سال جاری به‌شدت با کمبود نیرو روبه‌رو است لذا استان اقدام به جذب نیروی انسانی از نیروهای پیش‌دبستانی داشته که دلیل این مسئله کمبود نیروی انسانی و افزایش تعداد همکاران بازنشسته است.

وی با اشاره به اینکه گیلان بالاترین جذب پیش‌دبستانی را داشته بیان کرد: از گذشته کوتاهی‌هایی در جذب نیروی پیش‌دبستانی صورت گرفته بود که این موضوع با افزایش شدید نیروی بازنشسته همکار بارز و آشکار شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان با تأکید بر اینکه علی‌رغم سرسبزی طبیعی، استان مورد ظلم واقع‌شده است افزود: اگرچه گیلان در مقایسه با گذشته به درصدی از بهبودی رسیده اما این میزان بهبود قابل‌اتکا نبوده و آمارها نشان‌دهنده ظلمی است که به استان گیلان شده است.

جهان‌آرای با تأکید بر مطالبه گری گیلان برای ترمیم برخی از کاستی‌های گذشته اظهار کرد: گیلان به جهت باران و عوامل طبیعی، با فرسایش شدید و تخریب به‌شدت مواجه است ازاین‌رو، در بحث توسعه و تجهیز، نیازمند توجه ویژه‌ای خواهد بود.

وی با ابراز تأسف از اینکه گیلان با همه پیشینه فرهنگی خود محروم از فضاهای خوب سرویس‌دهی برای جلسات و دیگر خدمات است افزود: گیلان بااین‌همه سبقه فرهنگی هنوز نتوانسته استخری مختص فرهنگیان تهیه کند تا همکاران فرهنگی از آن بهره‌مند شوند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره به طرح «جابربن حیان» که درگذشته پنج‌پایه را شامل بوده گفت: این جشنواره از کلاس درس آغاز و در سطوح مدرسه، منطقه و کشوری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که با پشتیبانی خوب همه مسؤولین، قرار است گیلان میزبانی جشنواره «جابربن حیان» در سطح کشوری در سال تحصیلی جدید را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار