کد خبر : 87912
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳

یادواره شهدای دانشجوی غرب استان گیلان برگزار شد

یادواره شهدای دانشجوی غرب استان گیلان برگزار شد

یادواره شهدای دانشجوی غرب استان گیلان امروز در شهرستان صومعه سرا برگزار شد.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام سید حسین آقامیری کارشناس مسائل دینی و فرهنگی بعد از ظهر دوشنبه در یادواره شهدای دانشجوی غرب گیلان در دانشکده فنی صومعه سرا، اظهار کرد: زمینه سازی ظهور در جامعه باید به یک تکلیف مهم و حیاتی تبدیل شود.

 

وی با اشاره به برخی سهل انگاری‌ها در مسئله ظهور، افزود: درک و فهم درست مسئله ظهور منجر به سعادتمندی جامعه می‌شود.

 

این کارشناس مسائل فرهنگی و دینی با بیان اینکه سیره عملی شهدا از مسیر درک ظهور می‌گذرد، گفت: یاد و خاطره شهدا درک مسئله ظهور و اهمیت آن را برای جامعه روشن می‌کند.

 

حجت الاسلام آقامیری با بیان اینکه مسئله ظهور باید ملکه ذهن جامعه شود، اضافه کرد: مسئله ظهور یک امر تدریجی است و بشریت به صورت آنی به این مسئله دست پیدا نخواهد کرد.

 

ایجاد مقدمات انحراف جامعه در مهدهای کودک و مدارس از سوی دشمن

 

وی با اشاره به تحقق مقدمات مسئله ظهور در جامعه، افزود: نگاه عبودیت و توجه و درک واقعی مسئله ظهور و مهدویت مرحله به مرحله اتفاق می‌افتد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برنامه ریزی دشمن روی نسل کودک، نوجوان و جوان، بیان کرد: دشمن مقدمات انحراف جامعه را در مهد کودک‌ها و مقاطع ابتدایی جستجو کرده و در این بخش برنامه ریزی کرده است.

 

وی افزود: برای رسیدن به هدف تعالی باید مسیرها پیمود اما این پیمودن به نوع وسیله، حرکت و شدت و ضعف آن بستگی دارد.

 

بشریت به سمت معنویت در حرکت است

 

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه مفاهیم و ادبیات دفاع مقدس به نسل حال و آینده منتقل شود، گفت: خاطرات و سیره وجودی شهدا اطلس ماندگار انقلاب اسلامی است و باید برای آیندگان ثبت و ضبط شود.

 

وی با بیان اینکه مرحله آخر زمان دوره غیبت کبری بسیار سخت است، افزود: قرآن سوزی، هتک حرمت به مقدسات و ائمه اطهار (ع) مقدمات مرحله آخر زمان هستند.

 

این کارشناس مسائل دینی، شهدا را تسهیل کننده مسیر ظهور دانست و بیان کرد: خون، یاد، خاطره و حرکت شهدا تسهیل کننده مسیر ظهور است.

 

آقامیری با بیان اینکه بشریت به سمت معنویت در حرکت است، اضافه کرد: هیچکدام از انبیا الهی همانند امروز پیرو حق و یاران واقعی و الهی نداشتند و جامعه امروز عطر و بوی معنویت می‌دهد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار