کد خبر : 53578
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷

رئیس سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان:

یادواره شهیدان “انصاری و نورانی” تلویزیونی برگزار می شود

یادواره شهیدان “انصاری و نورانی” تلویزیونی برگزار می شود

مراسم سی و نهمین سالگرد شهادت تنها استاندار شهید کشور، شهید “علی اخوین انصاری” و شهید “علی رضا نورانی”، معاون عمرانی اسبق استانداری گیلان و گرامیداشت یاد و خاطره ۲۵۷ شهید کارمند استان گیلان به صورت تلویزیونی برگزار می شود.

به گزارش گیلانستان،نشست هماهنگی برگزاری مراسم سی و نهمین سالگرد شهادت تنها استاندار شهید کشور، شهید علی اخوین انصاری، استاندار اسبق گیلان و شهید علی رضا نورانی، معاون عمرانی اسبق استانداری گیلان و گرامیداشت یاد و خاطره ۲۵۷ شهید کارمند استان گیلان در سالن جلسات سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان در رشت برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان در این نشست با اشاره به برگزاری این یادواره به صورت تلویزیونی در روز شهادت این شهیدان، اظهار کرد: این یادواره تلویزیونی با سخنرانی اینترنتی سردار نقدی ، معاون هماهنگ کننده سپاه و خانواده شهیدان انصاری و نورانی در روز یک شنبه ساعت ۱۸ عصر به صورت زنده از شبکه باران پخش می شود.

سرهنگ عباس حسینی با بیان اینکه ساعت ۸ صبح روز یک شنبه نیز محل شهادت این شهدا گلباران می شود، گفت: مهمان ویژه این برنامه ها همسر شهید انصاری است و مراسم گلباران نیز با حضور استاندار و مدیران کل استانی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه شهید علی انصاری اهل شهرستان رودسر و شهید علی رضا نورانی اهل شهرستان لنگرود بودند، افزود: مراسم گلباران مزار این دو شهید در رودسر و لنگرود نیز با حضور مردم و مسئولان انجام می شود.

حسینی با بیان اینکه این سومین جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهیدان انصاری و نورانی است، گفت: جلسه اول با حضور استاندار گیلان و مدیران کل استانی در استانداری و جلسه دوم نیز در صدا و سیمای مرکز گیلان برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا یادواره شهیدان انصاری و نورانی به صورت تلویزیونی برگزار می شود، گفت: ابتکار برگزاری یادواره های شهدا به صورت تلویزیونی ابتکاری جالب بود زیرا بازتاب کشوری دارد.

حسینی با اشاره به خصایص اخلاقی شهید علی انصاری، گفت: وی متکی به خداوند متعال ، پیرو خط ولایت فقیه ، اهل بخشش ، انفاق و کمک به نیازمندان و مستضعفان بود و تمام وقت خود را وقف خدمت به مردم و اسلام می کرد.

وی با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: مسئولان وظیفه دارند با برگزاری یادواره‌های شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را به جوانان امروزی منتقل کنند.

شهید علی اخوین انصاری و شهید علیرضا نورانی در ۱۵ تیرماه سال ۱۳۶۰ در چهارمین روز از ماه مبارک رمضان و یک هفته پس از انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در مسیر عزیمت به محل استانداری گیلان در خیابان لاکانی شهر رشت به دست منافقان کوردل به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار