کد خبر : 2008
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آبان 1394- 23: 22

یکی از مسئولین، سید را با دروغ ارادتمند به خود معرفی نمود!/ ایثار سید در شناسایی تیم های منافقین

یکی از مسئولین، سید را با دروغ ارادتمند به خود معرفی نمود!/ ایثار سید در شناسایی تیم های منافقین

دوست شهید سید اسماعیل سیرت نیا گفت: در شناسایی و برخورد با تیم های مسلح ضد انقلاب و منافقین در ایام آشوب های تهران، بسیار از جان گذشته و ثمر بخش ظاهر شد .

به گزارش خبرنگار سرویس ایثار و شهادت “درگیلان”، روح الله پور اسماعیلی فومنی از دوستان و رفقای صمیمی شهید سید اسماعیل سیرت نیا پیرامون ابعاد شخصیتی والای این شهید مدافع حرم و در واکنش به اظهارات تامل برانگیز برخی از مسئولین، مصاحبه ای با “درگیلان” نمود که در زیر می خوانید:

درگیلان: در رابطه آشنائیتان با شهید و خصوصیات ایشان بفرمایید :

پور اسماعیلی: بیش از  ۱۵ سال است که ایشان را می شناختم. ساده ، صمیمی ، شجاع ، مومن ، مخلص ، انقلابی ، بصیر و ولایتمدار . در رفاقت هم بسیار با معرفت ، شوخ و لوطی منش. در رابطه با خصوصیات سید از هر کسی که او را می شناخت بپرسید روی این موارد صحه می گذارد. سر دفاع از انقلاب با کسی شوخی نداشت. تقید وی به اطاعت از فرامین امام و رهبری مثال زدنی بود همیشه و در تمام برنامه هایی که برگزار می کرد، بیانات حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بخصوص در باب استکبارستیزی را به طور ویژه انتشار می داد. این را می توانستید در  نوع تبلیغات و حتی در دکور محل برگزاری بخوبی مشاهده کنید.

مهمتر از تمام این موارد ، برای انقلاب دغدغه داشت، شاید خیلی ها حرف انقلاب را می زنند اما برای دفاع و حفاظت از آن ، آنطور که سید و امثال سید ها حساس بودند ، دغدغه ندارند! دلبستگی وی به آرمانهای انقلاب وامام به گونه ای بود که حتی مراسم عقد خود را درجوار مرقد مطهر حضرت امام (ره) برگزار نمود. با وجود اینکه صحنه گردان و طراح اصلی بسیاری از برنامه های بزرگ بصیرتی و یادواره های شهدا در یک دهه اخیر در شهر رشت بود، اما کمتر در جلوی دید ها قرار می گرفت! هیچ وقت از این برنامه ها برای خود استفاده  ابزاری نمی کرد ! هدفش فقط ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و روشنگری آحاد مردم نسبت به توطئه های استکبار و فتنه گران بود.

درگیلان: همانطور که گفتید؛ اهتمام ویژه ای نسبت به برگزاری یادواره های شهدا داشت. دراین باب کمی توضیح دهید :

پور اسماعیلی: تاکنون کسی را ندیده ام آنطور که سید در برگزاری یادواره شهدا ممارست و پی گیری داشت ، فعالیت کرده باشد. بویژه آنکه وی بصورت داوطلبانه، بدون آنکه مسئولیتی از حیث سازمانی و تشکیلاتی متوجه او باشد، اقدام به این مهم می کرد یعنی در صورت عدم برگزاری چنین برنامه هایی کسی وی را مواخذه نمی کرد . اما تکلیف گرایی و همان دغدغه ای که گفتم ، باعث می شد در این برنامه ها پیش قدم و فعال باشد….به جرات می توان گفت اولین کسی بود که یادواره شهدای عملیات کربلای ۲ و حاج محمود قلی پور را در سطحی متفاوت و البته با شکوه تر از قبل برگزار کرد.ناراحت بود از اینکه تا کنون ابعاد شخصیت والای حاج محمود برای مردم و نسل جدید معرفی نشده بود.

شاید بتوان مهمترین و البته ماندگار ترین فعالیت سید برای ترویج فرهنگ شهادت، طراحی و برگزاری یادواره شهدای عملیات کربلای ۵ بود. اکثر شهدا و سرداران شهید رشت در همین ۲ عملیات (کربلای ۲ و ۵ ) به شهادت رسیده اند و نظر سید این بود که باید پاسداشت بزرگی برای شهدای این ۲ عملیات در رشت برگزار کرد. خانواده های شهدای مذکور، همیشه بصورت جداگانه برای شهدای خود مراسم برگزار می کردند اما سید با ابتکاری که انجام داد بصورت متمرکز و البته با شکوه و پیام رسان ، برای شهدای این عملیات در چندین سال پیاپی و با دست خالی مراسم برگزار می کردکه در سال های اخیر نهاد های سپاه و بنیاد شهید خود برگزار کننده اصلی این ۲ یادواره شدند . این را باید از ثمره تلاش های خالصانه و ایثار گرانه سید دانست.

شاهد بودم که بارها برای تهیه بودجه و وسائل برگزاری این یادواره ها به مسئولین و نهاد های مختلف و حتی برخی افراد حقیقی مراجعه می کرد. حتی در برخی از موارد برای اینکه طرف مقابل را برای کمک به این کار متقاعد کند، چندین بار مراجعه می کرد به عبارت بهتر برای کسانی را که شاید جهت کار شخصی خود هرگز به آنها رو نمی انداخت برای برگزاری یادواره منت کشی می کرد !! این از خود گذشتگی سید واقعا منحصر بفرد بود.

به تنهایی تمام کارهای کوچک و بزرگ مراسمات را فقط با همراهی تعداد محدودی از دوستانش دنبال می کرد . از پوستر و بنر ودعوتنامه گرفته تا دعوت از سخنرانان مهم کشوری . روابط صمیمانه ای با خیلی از سرداران بزرگ سپاه ومسئولین نظام داشت که کمتر کسی از آن مطلع بود . از این روابط نه برای منفعت خود بلکه فقط برای برگزاری مراسمات مذکور استفاده می کرد ! آنقدر در پاسداشت مقام والای شهداء بویژه شهدای گرانقدر عملیات حماسه ساز کربلای ۵ مجاهدت و تلاش کرد تا اینکه مزد تلاش خود را از همان ها دریافت نمود و پس از شهادت در قطعه همان شهدای عملیات کربلای ۵ رشت به خاک سپرده شد.

درگیلان: حضور مستمر ایشان در یادمان های دفاع مقدس جنوب را چگونه ارزیابی می کنید؟

پور اسماعیلی: در این مورد نیز کم نظیر بود. در اکثر سال ها ، دو هفته قبل از ایام نوروز تا آخر فروردین سال بعد ، در یادمانها به عنوان خادم الشهداء حضور پیدا می کرد . حتی در برخی دیگر از ایام سال نیز این کار را تکرار می کرد . علاقه عجیبی به آنجا داشت . جالب این بود که در اکثر یادمانها یعنی از فکه و چزابه گرفته تا دشت عباس ، هویزه ، سوسنگرد ، طلائیه ، شلمچه و اروندکنار فعالیت می کرد و تقریبا همه دست اندرکاران آن مناطق به خوبی او را می شناختند . این را  بنده در چند سال پیاپی از نزدیک شاهد بودم . البته این اواخر انس عجیبی با یادمان شهدای گمنام پاسگاه زید داشت . حقیقتا شهدای گمنام آنجا غربت ومظلومیت خاصی دارند . این مهم را کسانی که آنجا را زیارت کرده اند به خوبی متوجه می شوند . چند سال پیش که مسئولیت کاروان چند اتوبوس از بسیجیان رشت را به آن مناطق  به عهده داشتم وقتی به یادمان پاسگاه زید رسیدیم با سید مواجه شدیم . از همان ابتدای پیاده روی به سمت یادمان ، سید شروع به خواندن نوحه سینه زنی کرد . معمولا هم این دو بیت را که اکثر دوستان وی با آن آشنا هستند می خواند ؛ نسیمی جان فزا می آید   سوی کرببلا می آید … یا ؛ مثل تموم شهداء به کام من عسل بذار … روی یکی از خاکریزها رسیدیم شروع به تشریح منطقه عملیاتی می کرد . از رشادت فرماندهان ورزمندگان گیلانی در آن مناطق می گفت . یادم هست یک تمثیل زیبایی از آبهای جمع شده در اطراف یادمان شهداء عنوان کرد که این آب زلال بخاطر شرمندگی از شهدایی که در این منطقه بر اثر تشنگی شهید شده بودند ، جمع شده است. در کل باید گفت که سید آرام و قرار نداشت . کانه دنبال گمشده ای می گشت و بالاخره هم آن را پیدا کرد .

siratniya

درگیلان: شهید سیرت نیا در برگزاری جلسات و نشست های روشنگری و بصیرتی درباره فتنه ۸۸ فعالیت های  گسترده ای داشت . در این مورد هم توضیح فرمایید:

پور اسماعیلی: در حقیقت بعد دیگر و اثر بخش فعالیت های سید، برگزاری این نشست ها و همایش ها بود. البته در قضایای فتنه ۸۸ فعالیت های وی فقط منحصر به برگزاری همایش ها در رشت نبود. بلکه اقدامات ایثارگرانه و شجاعانه ای در شناسایی و مقابله با عناصر آشوبگر و بر انداز در تهران انجام داده بود که به دلیل پاره ای از ملاحظات امنیتی قادر به بازگو کردن همه آنها نیستیم. بویژه در شناسایی و برخورد با تیم های مسلح ضد انقلاب و منافقین در ایام آشوب های تهران که قصد ترور وکشتار هر دو طرف دعوا را داشتند ، بسیار از جان گذشته و ثمر بخش ظاهر شد . بسیار ابلهانه خواهد بود که قضایای فتنه ۸۸ را فقط اختلاف چند رقیب انتخاباتی قلمداد کنیم همانطور که بعضی ها امروز دنبال نهادینه کردن این پندار غلط هستند!!. در شناساندن زوایای فتنه، سران و عناصر آن بویژه در شهر رشت ، از هیچ تلاشی فروگذار نکرد. برای نمونه یکی از برنامه های روشنگری وی در همان ایام ، برگزاری نشستی با سخنرانی سردار مشفق در رشت بود که ابتدا قرار بود این برنامه در مسجد قدس برگزار گردد . حتی بنرهای تبلیغات این برنامه در سطح شهر نصب شده بود که توسط عناصر خیابانی فتنه آتش زده یا پاره شد . به ناچار این برنامه با دعوت محدود از برخی از نیروهای تاثیرگذار حزب اللهی استان و شهر رشت در سالن بهزیستی رشت برگزار گردید که جلسه تاثیرگذاری بود. واقعا مجموعه فعالیت های وی بگونه ای بود که خشم عناصر و طرفدار جریان فتنه را در رشت برانگیخته بود. این جمله حاج سعید قاسمی که با شهادت سید، فتنه گران در رشت خوشحال شدند تعبیر درستی بود هرچند ، بکارگیری بعضی از عبارات وجمله ها توسط ایشان درباره برخی از مسئولین استانی و کشوری با وجود درست بودن محتوا، آنهم در مجلس یادبود یک شهید کار زیبنده ای نبود.

درگیلان: ارزیابی شما از واکنش مسئولین و شخصیت های استانی و شهر رشت درباره شهادت ایشان چگونه است؟

پور اسماعیلی: کار بسیار شایسته ای بود که حضرت آیت ا… قربانی و استاندار گیلان از خانواده های شهدای مدافع حرم ( طاهرنیا و سیرت نیا ) دیدار نمودند . عموم مردم و مسئولین هم در مراسم تشییع ، با وجود نامناسب بودن شرایط جوی ، حضور بسیار گسترده و تحسین برانگیزی داشتند . منتهی برخی از اظهار ارادت ها و ناراحتی ها در نوع خود جالب توجه بود . همانهایی که تا دیروز در برگزاری مراسم هایی که سید بانی آن ها بود ، اعم از یادواره های شهداء و همایشهای روشنگری ، بیشترین مخالفت ها و سنگ اندازی ها را می نمودند، امروز خود را به عنوان یکی از ارادتمندان این شهید معرفی می کنند !! برای نمونه یکی از مسئولین استان در صفحه شخصی خود و در مصاحبه ای از سید تعریف و تمجید های آنچنانی کرده و خود را دوستدار این شهید و به دروغ سید را از ارادتمندان خود معرفی نموده است!!! درحالی که اگر متنی که از سید درباره سوء استفاده های ابزاری از خانواده های معظم شهداء، طرفداری از سران فتنه و سنگ اندازی های این مسئول در برگزاری آن مراسمها منتشر شود،آنگاه مشخص خواهد شد که این شهید چقدر مظلوم بوده وچقدر این اظهار ارادت ها ریاکارانه و دروغ می باشد !!

درگیلان: و کلام آخر…

پور اسماعیلی: صحنه ای را در همان شب اول خاکسپاری سید در منزل پدر شهید دیدم که واقعا برایم آزاردهنده بود ! پدر شهید ، در آن خانه محقر و قدیمی محله خواهر امام رشت ، با تمام وجود می گفت ؛ افتخار می کنم که فرزندم را در راه دفاع از حرم اهل بیت (ع) دادم . افتخار می کنم که فرزندم در راه آرمانهای انقلاب و امام سید علی خامنه ای فدا شده است. اما درست در همان لحظه تصویر مدعیانی که در خانه های مجلل بالاشهر تهران برای آینده انقلاب نسخه پیچی می کنند و فرزندان فتنه گرشان در بهترین دانشگاههای اروپا وآمریکا با رانت های دولتی تحصیل کرده ودر ناز ونعمت حاصل از ثروت های بادآورده زندگی می کنند ، در ذهنم نقش می بست ، مقایسه آنها بسیار ناراحت کننده بود !! آن لحظه بود که عاجزانه دعا کردم ، خداوند ظهور حجتش را جهت برقراری عدالت و انتقام مستضعفین از مستکبرین نزدیکتر بگرداند! امیدوارم که مردم و مسئولین ما، قدر این امنیت را که به برکت خون سید اسماعیل سیرت نیا ها ، شکل گرفته است ، بدانند و از خداوند منان خواستاریم که ما را نیز به قافله امام وشهداء برساند. انشاءا…

سلام بر شهدای کربلای حسینی تا شهدای کربلاهای خمینی

سلام بر شهدای مظلوم وگمنام فتنه ۸۸

سلام بر شهدای جبهه مقاومت اسلامی در برابر جبهه استکبارجهانی

و سلام بر سید شهیدان مدافع حرم استان گیلان ، شهید سید اسماعیل سیرت نیا

 انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علی چهارشنبه , ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰:۱۷

مصاحبه ای بسیار دقیق، مستند و کاملی بود
بعضی از آقابان داشتند با دغل باری و نیرنگ شهید رو همفکر وحامی خودشون نشون میدادند
نباید گداشت سید عزیزمون بعد از شهادت هم مظلوم باشه

سیدمحمد چهارشنبه , ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰:۱۹

سلام، مسئول منظورتون […] نماینده مجلس؟

یاسین چهارشنبه , ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۹:۳۸

بعضی از مسئولین ما میخوان عملکرد و کارنامه پلید خودشون رو با چسبوندن به سید تطهیر کنن

سید جان شرمنده ایم

shahrvand جمعه , ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲

با سلام
با توجه به نزدیک شدن ایام انتخابات به عنوان یک شهروند و فعال اجتماعی از شما خواهشمند است
با روشنگری های خبری و بدون ترس خود پرده از فعالیت های سایت های وابسته مانند سایت های […] بنویس وابسته به نماینده انحرافی مجلس اذهان عمومی را آگاه بفرمایید
در ضمن اطلاعات کافی را راجب مدیر مسول معلوم الحال این سایت و تخلفات مالی و اداری ایشان و از ان نیز مهم تر
ارتباطات پنهانشان را با ادارتی چون شهرداری و مخابرات و …. و اخاذی های مالیشان را به دیگران بگویید
همچنین در خود سایت […]بنویس ها اگر اسم فیاض زاهد را سرچ نمایید تعدد خبر ها و حمایت های پر رنگشان نشانگر وابستگی دفتر سایت مذکور به ان عامل فتنه موجود است
و من الله توفیق ….

رفتن به نوار ابزار