کد خبر : 84035
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹

۱۰۴ نقطه بحرانی زباله در گیلان پاکسازی شد

۱۰۴ نقطه بحرانی زباله در گیلان پاکسازی شد

مدیرکل محیط زیست گیلان گفت: تاکنون از ۲۱۹ نقطه بحرانی شناسایی شده زباله در این استان ۱۰۴ مورد پاکسازی شده‌است.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، حمزه عشوری روز یکشنبه در جلسه مدیریت پسماند گیلان عنوان کرد: وضعیت ۵۳ نقطه بحرانی زباله رو به‌بهبود است و اقدامات لازم برای پاکسازی کامل این نقاط بحرانی در حال انجام است.

 

وی بیان داشت: برای ۶۲ نقطه بحرانی زباله در استان گیلان تا این لحظه اقدامی انجام نشده که این نقاط در شهرستان های رشت، آستارا، لنگرود، بندرانزلی، رودبار، آستانه اشرفیه، شفت فومن، صومعه‌سرا، ماسال و املش است.

 

رییس شورای اسلامی رشت نیز در ادامه این جلسه در سخنانی با بیان اینکه بهسازی محل دفن زباله در منطقه سراوان رشت در حال انجام است، گفت: پس از انعقاد قرارداد طی ماه گذشته با استقرار تجهیزات از سوی شرکت طرف قرارداد، بهسازی محل دفن زباله آغاز شده‌ است.

 

محمدحسین واثق کارگرنیا با اشاره به اهمیت تفکیک زباله از مبدا و ضرورت توجه به این مهم برای رفع مشکلات مربوط به پسماند اظهار داشت: شهرداری رشت در عمل برای تفکیک زباله از مبدا کاری انجام نداده که این مهم باید اجرایی شود.

 

وی با بیان اینکه در موضوع تفکیک زباله از مبدا از حدود ۳ سال گذشته بین شهرداری رشت قرادادی با یک شرکت بسته شد، اضافه کرد: شرکت مربوطه به تعهدات خود در این بخش عمل نکرد که در دستگاه قضا پی‌گیر این موضوع هستیم.

 

رییس شورای اسلامی رشت با اشاره به فعالیت کارخانه کود آلی در منطقه لاکان رشت با ظرفیت اسمی ۵۰۰ تن اظهار داشت: روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن زباله در این کارخانه پردازش می‌شود و هم اینک اعتراضات مردمی در این منطقه زیاد شده و در صورت افزایش ظرفیت هزار تنی، سراوان دیگری را رقم می زند.

 

وی بیان داشت: محل جدید دفنگاه زباله باید به شهرداری رشت اعلام شود تا تمهیدات لازم انجام گیرد.

 

جنگل‌های سراوان رشت با زیبایی‌های شگفت انگیزش، افزون بر سه دهه است که محلی برای تخلیه زباله‌های این شهر و برخی از شهرهای اطراف شده به طوری که شیرابه‌های ناشی از زباله‌ها و بوی تعفن آن موجب نگرانی و ناراحتی مردم این منطقه شده است، محل دفن زباله رشت کوهستانی از زباله به ارتفاع ۹۲ متر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار