کد خبر : 110
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 خرداد 1394- 19: 13

۱۰ سئوال از منتقدان جشن نیمه شعبان رشت!!!

۱۰ سئوال از منتقدان جشن نیمه شعبان رشت!!!

کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت با تصویب اکثریت آرا، برگزاری جشنی بزرگ نیمه شعبان را در میدان شهدای ذهاب رشت تصویب کرد.

به گزارش درگیلان به نقل از صبح مشرق: کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت با تصویب اکثریت آرا، برگزاری جشنی بزرگ نیمه شعبان را در میدان شهدای ذهاب رشت تصویب کرد.

این مصوبه کمیسیون فرهنگی با اعتراض‌های تبلیغاتی برخی مواجه شد و فضای اختلافات درونی شورا بار دیگر به رسانه‌ها کشانده شد.
حال گروه اجتماعی صبح مشرق با رعایت اصل بی‌طرفی و احترام ویژه به هنرمندان فرهیخته گیلان، چند سئوال را نسبت به اندک منتقدان شورایی برگزاری جشن نیمه‌شعبان در رشت با حضور محمد اصفهانی مطرح می‌کند؛

۱- آیا تا کنون برنامه‌ای با حضور خواننده غیربومی در رشت برگزار نشده است؟ چه مبالغی به این عزیزان پرداخت شده است؟
(حامد زمانی خواننده محبوب کشورمان، سال گذشته میهمان شهرداری رشت بود و برنامه‌ای را به صورت غیرزنده اجرا کرد)
۲- چرا منتقدان امروز در آن روز هیچ اعتراضی نداشتند و یا اینکه حداقل اعتراضاتشان رسانه ای نشد؟
۳- تا کنون در تمامی برنامه‌ها (بیش از ۹۵درصد) در سازمان فرهنگی شهرداری رشت از هنرمندان بومی استفاده شده است – آیا لفظ هنرمند بومی و غیر بومی و جاری کردن آن در جامعه اقدام مناسبی برای برخی مدعیان فرهنگی است؟؟؟
۴- هنرمندان گیلانی صاحب‌نام حق اجرای برنامه در پایتخت یا سایر شهرها را به دلیل غیربومی بودن در آن شهرها ندارند؟؟ و باید مسئولان فرهنگی شهرهای دیگر نیز برای هنر مرزبندی جغرافیایی کنند؟؟
۵- مبلغ پرداختی برای گروه ۲۰ نفره هنرمندان و مسئولان فنی و اجرایی “جشن نیمه شعبان” در رشت مبلغی معادل ۲۰ میلیون تومان است؟؟؟ آیا تخریب خواننده مومن و انقلابی و هنرمند اصیل کشورمان با نشر مبلغ غیرواقعی ۳۰ میلیون تومانی فقط برای ایشان، در شرع و عرف جایگاهی دارد؟؟
۶- ماجرای ارسال پیامک‌ به برخی هنرمندان گیلانی و مظلوم‌نمایی عده‌ای چیست؟؟

۷- مسئولان اعلام کرده‌اند: انتخاب جناب آقای محمد اصفهانی برای خوانندگی در این آیین به دلیل شخصیت ارزشمند ایشان و همچنین ویژگی آلبوم آخر وی درباره حضرت امام خمینی (ره) است. چون این آیین در آستانه ی سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) برگزار می شود و همچنین تاکید می کنیم که همواره در برنامه های سازمان فرهنگی ورزشی ما به دنبال بهره گیری از خوانندگان و هنرمندان بومی بوده ایم. – آیا این نیت و اقدام کار نادرستی است!!!؟؟؟

۸- دلیل برخی هجمه‌های غیرکارشناسی در چندماه اخیر به رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت که سابقه ۳۵ سال مسئولیت‌های حساس را در برهه‌های دهه ۶۰ تا ۹۰ را در کارنامه خود دارد، چیست؟؟ ایشان هم یک رأی داشتند همانند سایر اعضا، مسئله دیگری در میان است که مخاطبان بی‌خبرند؟؟ مسئله به مواضع اصولگرایانه و انقلابی حاجی نیکومنش در برهه‌های مختلف بر می‌گردد و اینکه حاجی فراجناحی نیست؟؟

۹- در کدام جلسه، حاجی نیکومنش نسبت به هنرمندان بومی نقد داشته‌‌اند؟؟ با چه هدفی سخنان وی در صحن شورا تحریف شده است!!؟؟ لطفا صوت سخنان رئیس کمیسیون فرهنگی را بر روی خروجی سایت شورا قرار دهید..

۱۰ – قبل از هر پاسخی لطفا توپ را به زمین رسانه ها نیندازید!!! چرا که رسانه ‌های گیلان با حفظ امانت فقط گفته‌ها و شنیده‌ها را منتشر کرده اند و هرگز از مقام بی طرفی خارج نشده و به امید خداوند متعال نمی شوند… پاسختان صریح باشد..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار