کد خبر : 45910
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 دی 1398- 23: 11

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات:

۱۲۱ داوطلب انتخابات مجلس در گیلان ردصلاحیت شدند

۱۲۱ داوطلب انتخابات مجلس در گیلان ردصلاحیت شدند

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان با اشاره به ردصلاحیت ۱۲۱ داوطلب گفت: اسامی دو نفر از نمایندگان فعلی گیلان در میان داوطلبان رد صلاحیت شده قرار دارد.

به گزارش گیلانستان احمد قنبریان، نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس استان گیلان توسط هیئت‌های نظارت را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: ۱۲۱ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم در گیلان رد صلاحیت شده‌اند که اسامی دو نفر از نمایندگان فعلی استان نیز در این لیست قرار دارد.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گیلان علاوه بر این‌ها از تأیید صلاحیت ۱۵۹ داوطلب انتخابات مجلس استان نیز خبر داد و عنوان کرد: صلاحیت این تعداد از کاندیداها و داوطلبان شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ حوزه انتخابیه استان گیلان احراز شده است.

قنبریان با بیان اینکه صلاحیت ۱۲۴ داوطلب شرکت در انتخابات مجلس یازدهم در استان گیلان احراز نشده است تصریح کرد: طبق آمارها و گزارشات موجود علاوه بر داوطلبان رد یا احراز صلاحیت نشده در گیلان، ۶۱ نفر از داوطلبان شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز در این استان انصراف داده‌اند.

وی از داوطلب شدن ۴۶۵ نفر در گیلان برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم سخن گفت و با اشاره به اینکه این استان ۱۳ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد ابراز داشت: نامزدهایی که در این مرحله از بررسی رد یا عدم احراز صلاحیت دارند می‌توانند از ۲۲ دی تا ۲۶ دی به مدت ۵ روز شکایات خود را ارسال کنند.

قائم مقام هیئت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان گیلان در مورد نحوه ارسال شکایات توسط داوطلبان نیز عنوان کرد: نامزدهایی که به نتایج بررسی صلاحیت‌‌ها اعتراض دارند می‌توانند به دفتر هیئت نظارت واقع در استانداری گیلان مراجعه کرده و نسبت به ثبت شکایت خود اقدام کنند.

قنبریان مراجعه به نمایندگی شورای نگهبان در تهران که در ورزشگاه تختی مستقر شده است را نیز از دیگر راه‌های ارسال شکایات توسط داوطلبان خواند و گفت: نتایج بررسی شکایات و اعتراضات داوطلبان رد و یا عدم احراز صلاحیت شده پس از انجام فرآیند بررسی تا ۲۰ روز آینده اعلام شده و به اطلاع آنان می‌رسد.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گیلان مهم‌ترین دلایل رد صلاحیت داوطلبان در این استان را برشمرد و افزود: نخستین دلیل رد صلاحیت‌‌ها مربوط به موضوعات، مسائل و مفاسد مالی اعم از دریافت رشوه، دست‌اندازی به بیت‌المال و سایر مباحث مالی بوده است.

وی به دیگر دلایلی که در ردصلاحیت نامزدها و داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس یازدهم استان گیلان دخیل بوده اشاره کرد و اظهار داشت: مسائل اخلاقی، مهم‌ترین موضوعات در حوزه مخالفت و ضدیت با سیاست‌های نظام، عدم التزام به نظام و جمهوری اسلامی ایران به ترتیب از دیگر دلایل رد صلاحیت‌ها محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار