کد خبر : 71540
تاریخ انتشار : شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان:

۱۳ کوهنورد گمشده در ارتفاعات رودسر گیلان نجات یافتند

۱۳ کوهنورد گمشده در ارتفاعات رودسر گیلان نجات یافتند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: ۱۳ کوهنورد گمشده در ارتفاعات رودسر گیلان توسط تیم امدادی نجات یافتند، این حادثه ۳ مصدوم برجای گذاشت.

به گزارش گیلانستان، سیاوش غلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران از گم شدن یک گروه  کوهنوردی ۱۳ نفره از سنندج در ارتفاعات رحیم‌آباد رودسر خبر داد و اظهار داشت: این اتفاق در منطقه سوماموس و محور رحیم آباد به جواهردشت رخ داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان خاطرنشان کرد: این اتفاق ساعت ۲۰ شامگاه جمعه به مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر استان گیلان اطلاع‌رسانی شد و عوامل امدادی جمعیت هلال احمر استان ساعت ۲۲:۳۰ در صحنه حضور یافتند.

غلامی با اشاره به پیدا شدن این گمشدگان و بازگرداندن آن‌ها توسط تیم امدادی افزود: این اتفاق ۳ مصدوم داشت که ۲ نفر از آنان سرپایی درمان شدند و یکی از مصدومین توسط عوامل امدادی جمعیت هلال احمر به مرکز درمانی منتقل شد.

وی لزوم استفاده از تجهیزات ضروری در سفر و کوهنوردی را مورد تأکید قرار داد و گفت: هموطنان پیش از سفر حتماً اخبار هواشناسی را دنبال کنند و همچنین مسیرهایی را برای کوهپیمایی انتخاب کنند که با آن مسیر آشنایی کامل دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان ابراز داشت: گروه‌های کوهنوردی به دلیل ناآشنا بودن با شرایط آب و هوایی مناطق صعب‌العبور کوهستانی و عدم آشنایی با منطقه باید از سفر به ارتفاعات و مناطق کوهستانی اجتناب کنند.

غلامی خاطرنشان کرد: همچنین گروه‌های کوهنوردی پیش از حرکت به سمت ارتفاعات ضمن به همراه داشتن تجهیزات ضروری کوهنوردی، زمان و منطقه صعود خود را به هیئت کوهنوردی و مراکز امدادی منطقه اطلاع‌رسانی کنند.

وی با ارائه هشدارهای لازم به گروه‌های کوهنوردی و مسافران مبنی بر لزوم آشنایی کامل با مقصد سفر عنوان داشت: سامانه تلفنی ۱۱۲ ندای امداد هلال احمر به شکل شبانه روزی آماده دریافت گزارشات حوادث و کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان است‌.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار