کد خبر : 42086
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 مهر 1398- 24: 11

معاون سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به زنبورداران گیلانی پرداخت شد

۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به زنبورداران گیلانی پرداخت شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز برداشت عسل پائیزه در این استان خبر داد و گفت: در راستای سیاست‌های حمایتی سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به زنبورداران گیلانی پرداخت شد.

به گزارش گیلانستان حجت‎ علی‎اکبرنژاد با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی گیلان در راستای عملی کردن سیاست‌های حمایتی خود تسهیلات خوبی را به فعالان صنعت زنبورداری این استان پرداخت می‌کند اظهار داشت: سال گذشته معادل ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به زنبورداران گیلانی پرداخت شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان یکی از مهم‌ترین اثرات اجرای سیاست‌های حمایتی از صنعت زنبورداری استان را افزایش تعداد فعالان این حوزه اعلام کرد و افزود: با اعطای تسهیلات بانکی و سایر اقدامات حمایتی تعداد زنبورداران گیلان حدود ۵۰۰ نفر افزایش پیدا کرده که تعداد زیادی از آنان بانوان هستند.

علی‌اکبرنژاد شغل زنبورداری را برای بانوان حرفه‌ای مناسب و پردرآمد دانست و عنوان کرد: زنبورداری، تولید عسل و سایر فرآورده‌های آن از جمله مشاغلی است که در گیلان اخیراً به شدت مورد استقبال بانوان قرار گرفته و به همین دلیل جهاد کشاورزی با توجه به تقاضاهای فراوان، اعطای تسهیلات بانکی را در دستور کار قرار داده است.

وی گیلان را جزء معدود استان‌هایی که دوبار در سال عسل برداشت می‌کنند خواند و با بیان اینکه برداشت عسل پائیزه هم‌اکنون در این خطه آغاز شده است تصریح کرد: برداشت بهاره عسل از نیمه دوم خرداد آغاز و تا اواسط تیر ادامه دارد و برداشت پائیزه نیز از اواخر شهریور شروع و در اواسط مهرماه به پایان می‌رسد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی‌‌ها امسال تولید عسل در این استان ۱۰ درصد افزایش می‌یابد گفت: امید داریم زنبورداران گیلانی با توجه به شرایط آب و هوایی بسیار مناسب و بارندگی‌های خوب در بهار و تابستان بتوانند امسال ۵ هزار و ۵۰۰ تن عسل برداشت کنند.

علی‌اکبرنژاد ضمن تأکید بر این نکته که عدد دقیق میزان تولید عسل در گیلان در پایان مهر مشخص می‌شود خاطرنشان کرد: زنبورداران استان گیلان علاوه بر عسل، محصولات جانبی دیگری نظیر گرده گل، ژل رویال، موم و برموم نیز از زنبورهای عسل به دست می آورند که ارزش اقتصادی بسیار زیادی را نصیب آنان می‌کند.

وی افزایش تولید محصولات جانبی زنبور عسل در گیلان و رغبت و انگیزه بالای زنبورداران استان به این حرفه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ۴ هزار و ۶۴۰ زنبوردار گیلانی امسال در مرحله نخست، از نیمه اول خرداد تا ۱۵ تیر بالغ بر ۳ هزار تن عسل به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان از کندوهای خود برداشت کردند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار