کد خبر : 44569
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان:

۲۰ هزار کتاب در طرح پاییزه گیلان به فروش رسید

۲۰ هزار کتاب در طرح پاییزه گیلان به فروش رسید

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اجرای طرح پاییزه کتاب در ۲۰ کتابفروشی استان، گفت: گیلان رتبه ششم میزان فروش در طرح مذکور را کسب کرد.

به گزارش گیلانستان فیروز فاضلی در جمع خبرنگاران، از فروش پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی کتابفروشی های استان در طرح پاییزه کتاب ۹۸ خبر داد و اظهار کرد: ۲۰ کتابفروشی در استان مجری طرح پاییزه کتاب بودند.

وی با بیان اینکه گیلان رتبه ششم کشور در میزان فروش طرح پاییزه کتاب را کسب کرد، افزود: گیلان با داشتن سه درصد از کتابفروشی‌های طرح پاییزه کتاب ۹۸ در کشور، هفت درصد فروش این طرح را به خود اختصاص داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان کتابفروشی فرازمند رشت را حایز رتبه پنجم پرفروش‌ترین کتابفروشی کشور دانست و گفت: تعداد ۲۰ هزار و ۱۱۶ کتاب در کتابفروشی‌های مجری طرح در استان به فروش رفته است.

فاضلی اجرای طرح مذکور را با هدف معرفی کتابفروشی ها به عنوان پاتوق فرهنگی و اعطای یارانه نشر دانست و متذکر شد: هزینه کردن برای کتاب نوعی سرمایه‌گذاری فرهنگی محسوب می شود و لذا زمانی جامعه پیشرفت می‌کند که کتاب و مطالعه در زندگی مردم آن حضور مستمر داشته باشد.

وی با اشاره به غربت کتاب در جامعه امروز، تصریح کرد: انسان بدون کتاب در برابر مشکلات اجتماعی و فرهنگی آسیب پذیر می شود.

این مقام مسئول از فعالیت ۱۳۷ کتابفروشی در سطح استان خبر داد و یادآور شد: طرح پاییزه کتاب از ۲۳ آبان ۹۸ آغاز شد و تا ۵ آذرماه ادامه داشت.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار