کد خبر : 5906
تاریخ انتشار : جمعه 9 مهر 1395- 15: 14

۲۴ هزار دانش آموز گیلانی آموزش‌های قبل از ازدواج را می‌گذرانند

۲۴ هزار دانش آموز گیلانی آموزش‌های قبل از ازدواج را می‌گذرانند

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی استان گیلان گفت: ۲۴ هزار دانش آموز گیلانی در قالب ۸۰۰ کلاس تحت پوشش طرح آموزش‌های قبل از ازدواج قرار می‌گیرند.

به گزارش گیلانستان، فرحناز نوبخت راد در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه مقوله آموزش‌های قبل از ازدواج به‌دلیل اثربخشی بیشتر باید در سنین نوجوانی به جوانان آموزش داده شود، اظهار داشت: طرح آموزش‌های پیش از ازدواج از سال ۸۳ توسط سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش در مدارس و دانشگاه‌های گیلان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همکاری‌های گسترده‌ای در این حوزه بین سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش انجام شده است، افزود: طرح مذکور برای دختران و پسران سال سوم متوسطه و پیش دانشگاهی اجرا می‌شود.

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی گیلان با تاکید بر اینکه اجرای طرح مذکور در ۸۰۰ کلاس درس در سراسر استان پیش بینی شده است، تصریح کرد: ۲۴ هزار دانش آموز گیلانی تحت پوشش طرح آموزش‌های قبل از ازدواج قرار می‌گیرند.

نوبخت راد با بیان اینکه هدف از اجرای طرح مذکور آگاهی بخشی و افزایش مهارت‌های زندگی در نوجوانان و جوانان از سنین پایین است، خاطرنشان کرد: آگاهی در زمینه ازدواج، موفقیت در زندگی و ایجاد یک خانواده سالم را در جامعه به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه با تشکیل کانونی گرم در خانواده، بهداشت روانی جامعه تأمین می‌شود، تصریح کرد: آموزش‌های پیش از ازدواج از زیان‌های جبران ناپذیر مشکلات زناشویی و آسیب‌های پس از طلاق در جامعه جلوگیری می‌کند.

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی گیلان طرح آموزش‌های پیش از ازدواج در مدارس را متشکل از چند طرح مجزا دانست و افزود: طرح آموزش مهارت‌های زندگی بعد از ازدواج برای اولیاء دانش آموزان نیز با همکاری سازمان بهزیستی در گیلان برگزار می‌شود./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار