کد خبر : 27135
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 تیر 1397- 26: 19

۲۸ نفر از برگزیدگان جشنواره فرهنگ رضوی در رسانه های کشور تجلیل شدند

۲۸ نفر از برگزیدگان جشنواره فرهنگ رضوی در رسانه های کشور تجلیل شدند

آئین اختتامیه جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور امروز (۲۸ تیر) با تجلیل از ۲۸ برگزیده این جشنواره در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(صلی الله علیه و اله) رشت برگزار شد.

به گزارش گیلانستان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان امروز (۲۸ تیر) در آئین اختتامیه جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور با بیان اینکه گیلان برای سومین سال متوالی میزبان این جشنواره بوده است گفت: هرسال استقبال از جشنواره بیشتر شده و امسال هزار و ۵۱۹ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

 

وی با اشاره به گستردگی حضور استان‌ها در این جشنواره بیان کرد: آثار از اصحاب رسانه ۳۰ استان و ۴۰ شهرستان کشور ارسال شده است.

 

فاضلی ادامه داد: آثار ارسالی از ۳۶ روزنامه سراسری، ۲۰ نشریه محلی،۶ ماهنامه، چهار فصلنامه، ۷۰ پایگاه خبری،۱۶ خبرگزاری و هفت مرکز صدا و سیمای کشور بوده است.

 

وی با اشاره به افزوده شدن بخش شعر رضوی و گرافیک به این جشنواره تصریح کرد: ۲۸ نفر دراین جشنواره در هفت رشته بخش اصلی شامل «تیتر»، «سرمقاله و یادداشت»، «خبر»، «گزارش»، «مصاحبه»، «مقاله» و «عکس»؛ بخش‌های «آثار رادیویی و تلویزیونی»، «شعر رضوی» و بخش ویژه «گرافیک رضوی در رسانه‌ها» تجلیل ‌می‌شوند.

 

فاضلی با بیان اینکه اسماء الحسنی فرهنگ ایران اسلامی شده و انبیاء الهی و اهل بیت(علیهم السلام) هر کدام تعین یک صفت شدند اذعان کرد: هر قدر از جشنواره رضوی بگذرد باز مفاهیم تا‌زه‌ایی برای گفتن دارد زیرا جزمی نیست و در یک برهه تاریخ نمانده است.

 

وی با بیان اینکه هر چیزی دارای یک افق تاریخ و یک افق انتظار است گفت: افق انتظار باعث می‌شود تمام مفاهیم برای تمام تاریخ سیار باشد و همواره به روز شده و با دیدگاه‌های مختلف بدان نگریسته شود.

 

فاضلی با بیان اینکه بنیاد امام رضا(علیه السلام) هر سال می‌تواند مفاهیم جدید را بازخوانی کند اذعان کرد: همواره مفاهیم جدید برای بازخوانی در جامعه وجود دارد که باید بدان توجه داشت.

 

در پایان این جشنواره که با حضور خدام امام رضا (علیه السلام) و قرائت صلوات خاصه همراه بود از برگزیدگان با اهدای لوح تقدیر شد.

 

 

 

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار