کد خبر : 62637
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱

مدیرکل بهزیستی گیلان:

۳۰۴ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی در گیلان واگذار شد

۳۰۴ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی در گیلان واگذار شد

مدیرکل بهزیستی گیلان از افتتاح ۱۴۹ طرح اشتغالزایی خبر داد و گفت: ۳۰۴ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد.

به گزارش گیلانستان، حسین نحوی‌نژاد اظهار داشت: بهزیستی یک نهاد برخاسته از انقلاب بوده و پس از انقلاب تشکیل شده و اساس آن نیز توجه خاص به محرومین و معلولین و تجمیع خدمات در ساختار دولتی و بخش‌های غیردولتی است.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان عنوان داشت: به واسطه این امر که بهزیستی یک نهاد برخاسته از انقلاب است سعی می‌کنیم هر ساله در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پروژه‌هایی را در دهه فجر به بهره‌برداری برسانیم.

نحوی‌نژاد افزود: افتتاح ۱۴۹ طرح اشتغالزایی با اعتباربیش‌از ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و افتتاح ۳۰۴ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی با اعتبار بیش‌از ۲۴ میلیارد تومان از پروژه‌های بهزیستی گیلان در دهه فجر امسال است.

وی گفت: از دیگر اقدامات این نهاد در دهه فجر می‌توان به افتتاح یک مرکز سالمندان در رشت، افتتاح یک مرکز مشاوره در رشت و همچنین لاهیجان، برگزاری برنامه رسانه‌ای و فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در لاهیجان اشاره داشت.

نحوی‌نژاد ابراز داشت: در این ایام طرحی تحت عنوان«همیار مادر و کودک» با محوریت آموزش‌های ضمن بارداری و پس از زایمان افتتاح شد که تا ۳ سالگی کودک را تحت پوشش قرار می‌دهد؛ این طرح برای مادران به‌ویژه مادران تحت پوشش بهزیستی اجرا می‌شود.

وی از اجرای اردوی جهادی در روز ۲۱ بهمن‌ماه در شهرستان شفت خبر داد و گفت: همکاران بهزیستی، مشاوران، مددکاران، پزشکان و پرستاران با کمک سپاه پاسداران و بسیج در منطقه حضور پیدا می‌کنند.

نحوی‌نژاد بیان کرد: در این اردوی جهادی خدمات و آموزش‌های لازم در خصوص خدمات بهزیستی انجام شده و همچنین بنده و معاونین نیز در این اردوهای جهادی حضور داشته و پاسخگوی سوالات مردم هستیم.

مدیرکل بهزیستی گیلان تصریح کرد: تا کنون ۲ اردوی جهادی در رشت و سیاهکل برگزار شده و اردوی جهادی ۲۱ بهمن‌ماه سومین اردوی جهادی است که در شهرستان شفت انجام می‌شود.

نحوی‌نژاد گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جشنی در محوطه سازمان بهزیستی با حضور همکاران و جامعه هدف سازمان برگزار می‌شود؛ در این جشن در کنار ایجاد فضای شاد و مفرح برخی از پیام‌های سازمان را نیز به سمع و نظر حضار می‌رسانیم.

وی با بیان اینکه برخی از افراد با خدمات بهزیستی و نحوه استفاده از این خدمات آشنایی ندارند افزود: رویکرد بهزیستی در اردوهای جهادی آسیب‌شناسی بوده تا اولویت‌ها و نیازهای مردم مناطق را شناسایی کنیم.

نحوی‌نژاد بیان کرد: در این راستا سعی می‌کنیم در مناطق محروم با همکاری شورا، بسیج، سپاه، بخشداری و فرمانداری در همان مناطق برنامه‌های اشتراکی را صورت داده و محرومیت منطقه و محرومیت افراد را برطرف کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان عنوان داشت: سازمان بهزیستی به‌دنبال این است که در مناطق محروم در جهت برگزاری اردوهای جهادی شرکایی در این مناطق داشته باشد تا در خدمات سازمان در آن منطقه در دسترس پذیرتر باشد.

وی گفت: خدمات ارائه شده در قالب ابعاد فرهنگی، معیشتی و ارتقاء بهداشت جسمی و روانی انجام شده و شرایطی فراهم می‌شود که از امکانات سازمان مانند وام‌های بدون بهره و بیمه کارفرمایی در جهت اشتغال جمعیت هدف استفاده شود.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان اظهار داشت: با استفاده از اردوهای جهادی در مناطق محروم ضریب نفوذ بهزیستی در این مناطق افزایش یافته و از دیگر ابعاد اجرای این اردوها می‌توان به آگاهی بخشی عمومی اشاره داشت.

وی گفت: همکاران ما با حضور در این مناطق مشاوره‌هایی در زمینه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، کودک آزاری، همسر آزاری، فرار از منزل، آشنایی مردم با خدمات اورژانس اجتماعی با سامانه ۱۲۳ و صدای مشاور با شماره ۱۴۸۰ ارائه می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان ابراز داشت: اجرای اردوهای جهادی خود می‌تواند یک فرهنگ‌سازی در جهت ترغیب مردم برای کمک به نیازمندان و ایجاد همدلی و همبستگی برای حمایت از مردم مناطق محروم باشد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار