کد خبر : 36726
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵

رئیس سازمان چای کشور:

۳۲۰۰۰ تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شد

۳۲۰۰۰ تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شد

رئیس سازمان چای کشور گفت: تاکنون ۳۲ هزار و ۱۲۴ تن برگ سبز چای به صورت تضمینی از چایکاران استان‌های شمالی در گیلان و مازندران خریداری شده است.

به گزارش گیلانستان حبیب جهانساز وضعیت برداشت برگ سبز چای در استان‌های شمالی را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: تاکنون 32 هزار و 124 تن برگ سبز چای به صورت تضمینی، از چایکاران استان‌های شمالی در گیلان و مازندران خریداری شده است.

رئیس سازمان چای کشور ارزش برگ سبز چای خریداری شده توسط کارخانجات چایسازی را برشمرد و عنوان کرد:‌ با توجه به خرید بیش از 32 هزار تنی برگ سبز چای، ارزش این مقدار چای خریداری شده از کشاورزان چایکار گیلان و مازندران، بیشتر از 104 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

جهانساز در مورد نوع برگ سبز خریداری شده توسط کارخانجات چایسازی نیز ابراز داشت: از میزان برگ سبز خریداری شده امسال، معادل 99.34 درصد آن یعنی چیزی در حدود 31 هزار و 913 تن چای درجه یک و حدود 66. درصد آن معادل 212 تن آن نیز چای درجه دو بوده است.

وی به استحصال بیش از 7 هزار و 228 تن چای خشک در کارخانجات فرآوری چای شمال اشاره کرد و ابراز داشت: تا به امروز مبلغ 26 میلیارد و 110 میلیون تومان از بهای برگ سبز چای خریداری شده به حساب عابر بانک چایکاران استان‌های گیلان و مازندران واریز شده است.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه تعداد 158 کارخانه چایسازی در سطح استان‌های گیلان و مازندران مشغول خرید تضمینی برگ سبز چای‌ هستند اظهار داشت:‌ امسال قدرالسهم صاحبان کارخانجات چای برای پرداخت بهای برگ سبز چای 54 درصد و ‌قدرالسهم دولت 46 درصد تعیین شده است.

جهانساز روند پرداخت قدرالسهم کارخانجات چایسازی به چایکاران شمالی را راضی کننده دانست و با ابراز امیدواری از ادامه یافتن همین روند در ماه‌های آینده عنوان کرد: هم اکنون تعداد 157 کارخانه چایسازی فعال واقع در دو استان گیلان و مازندران در امر خرید برگ سبز چای مشارکت می‌کنند.

وی با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد و نحوه قیمت‌گذاری برای خرید تضمینی برگ سبز چای از کشاورزان خاطرنشان کرد: امسال قیمت خرید هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک معادل 32 هزار و 750 ریال و هر کیلوگرم چای درجه دو نیز معادل 18 هزار و 492 ریال تعیین شده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار